Black Friday: Δραστική αύξηση στην κατανάλωση από το κορυφαίο εκπτωτικό γεγονός του φθινοπώρου

Black Friday: Δραστική αύξηση στην κατανάλωση από το κορυφαίο εκπτωτικό γεγονός του φθινοπώρου

Στην κορυφαία εμπορική γιορτή του χειμώνα που περιλαμβάνει την Black Friday (Παρασκευή 29 Νοεμβρίου) και την Cyber Monday (Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου) ποντάρουν επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το λιανεμπόριο αισιοδοξεί αναμένοντας μια τονωτική ένεση ρευστότητας, καθώς έχουν καταργηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις και οι καταναλωτές ετοιμάζονται να βγουν σε κυνήγι προσφορών πολλές εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα. Οι δελεαστικές προσφορές τις μέρες της Black Week αναμένεται να τραβήξουν την προσοχή του κοινού.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας (ΕΣΑ) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), όπως κάθε χρόνο, την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου τόσο τα ηλεκτρονικά όσο και τα φυσικά καταστήματα θα συμμετάσχουν στην εμπορική γιορτή προσφέροντας προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις. Ο θεσμός της Black Friday κάθε χρόνο ωριμάζει στη χώρα μας, με αποτέλεσμα οι εκπτώσεις να είναι όλο και μεγαλύτερες προς όφελος του καταναλωτή.

Την ίδια στιγμή, εντατικοποιούνται οι έλεγχοι στην αγορά από το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές, κόντρα σε επιχειρήσεις που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την μεγάλη ζήτηση. Ο έλεγχος της αγοράς είναι μια δεδομένη υποχρέωση της κυβέρνησης την οποία πρέπει να κάνει διαρκώς και όχι μόνο την περίοδο της Black Friday. Ο κ. Σαββίδης τονίζει ότι, ιδιαίτερα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι παρατυπίες είναι πιο δύσκολες λόγω της δημόσιας ηλεκτρονικής παρουσίας των επιχειρήσεων.

Εστιάζοντας στον καταναλωτή, αναφέρει ότι συνεχίζει να υφίσταται το πρόβλημα με το διαθέσιμο εισόδημα και συμπληρώνει ότι το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών διατίθεται κυρίως στην πληρωμή των αυξημένων ενοικίων και στα σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να περιορίζονται οι αγορές στο λιανεμπόριο. Παρά την ακρίβεια, η Black Friday προσφέρει την ευκαιρία στους καταναλωτές να κυνηγήσουν προσφορές που τους ενδιαφέρουν.

Πώς θα συμπεριφερθούν οι καταναλωτές στο μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός του φθινοπώρου; Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ για τις καταναλωτικές τάσεις, 50% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύουν να κάνουν αγορές κατά τις ημέρες της Black Friday και Cyber Monday, με το 79% από αυτούς να αναβάλλουν κάποιες αγορές περιμένοντας πιο μειωμένες τιμές.

Συμβουλές για ασφαλείς αγορές

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επισημαίνουν ότι στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα οι έξυπνες και ασφαλείς αγορές.

Loading