Black Friday: Οι προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και η πραγματικότητα των αγορών

Black Friday: Οι προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών και η πραγματικότητα των αγορών

Ανάλυση της Black Friday στην Ελλάδα: προτιμήσεις αγοραστών και αποτελέσματα ερευνών. Η Black Friday, μια ημέρα που θεωρείται από πολλούς ως καταναλωτική μανία, φαίνεται να μην έχει καταφέρει να κερδίσει την πλήρη αποδοχή των Ελλήνων καταναλωτών. Σύμφωνα με έρευνα της Prorata, μόλις το 39% των συμμετεχόντων προχώρησε σε αγορές κατά την Black Friday, ενώ το 61% δήλωσε ότι δεν συμμετείχε. Η Χριστίνα Μπουτσούκη, καθηγήτρια Οικονομικών Επιστημών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, επισημαίνει ότι τα ποσοστά αυτά ενδέχεται να είναι πιο διογκωμένα από ό,τι αντανακλούν οι πραγματικές προθέσεις των καταναλωτών, καθώς οι συμμετέχοντες μπορεί να μη θέλουν να φανούν «κυνηγοί ευκαιριών».

Μια εντυπωσιακή παρατήρηση από την έρευνα είναι ότι 42% των ερωτηθέντων θεωρούν την Black Friday ημέρα καταναλωτικής μανίας, ενώ 37% τη συνδυάζουν με μια ευκαιρία για τις μεγάλες επιχειρήσεις να πουλήσουν. Εντούτοις, από αυτούς που αγόρασαν, οι περισσότεροι προχώρησαν σε αγορές παρά την αρνητική τους άποψη σχετικά με την ημέρα αυτή. Ο δρ. Ηρακλής Γωνιάδης, οικονομολόγος με 40 χρόνια εμπειρίας, επισημαίνει ότι η πραγματικότητα της Black Friday ενδέχεται να επηρεάζεται από την εκτενή προβολή που αυτή δέχεται, υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές μπορεί να παραμένουν σκεπτικοί απέναντί της.

Οι αγορές κατά την Black Friday επικεντρώνονται κυρίως στον ρουχισμό και τα παπούτσια (48%), ενώ ακολουθούν οι ηλεκτρικές συσκευές (24%) και τα καλλυντικά (22%). Το 73% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις βγαίνουν κερδισμένες από αυτήν την ημέρα και όχι οι καταναλωτές. Μόνο το 2% θεωρεί ότι ωφελούνται οι καταναλωτές.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το 55% των αγοραστών προγραμματίζει να ψωνίσει κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, αποδεικνύοντας τη διάθεση για αγορές παρά τις αρνητικές απόψεις για την Black Friday.

Ολοκληρώνοντας, η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τις κλασικές εποχιακές εκπτώσεις αντί της Black Friday, με ποσοστό 66% να το δηλώνει αυτό. Η Χριστίνα Μπουτσούκη τονίζει ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν υποκύψει πλήρως στην ιδέα της Black Friday, διατηρώντας τις δικές τους παραδόσεις.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play