Black Friday: Πόσο τελικά ωφέλησε τα ταμεία των καταστημάτων

Black Friday: Πόσο τελικά ωφέλησε τα ταμεία των καταστημάτων

Η έρευνα για τις πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Black Friday 2024 δείχνει θετικές εξελίξεις, αλλά και προκλήσεις για το λιανικό εμπόριο. Χωρίς τη θετική έκπληξη για την αγορά η Black Friday 2024, τιτλοφορείται η έκθεση του Ινστιτούτου Εμπορίου και Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ) αναφορικά με το πώς κινήθηκε η αγορά κατά τη διάρκεια του εκπτωτικού αυτού γεγονότος.

Η έρευνα διενεργείται για ένατη χρονιά, σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου που πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο πλαίσιο της Black Friday. Σημειώνεται ότι, στην φετινή περίοδο συμμετείχε μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων (81%) συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές.

Αναλυτικά τα ευρήματα της έρευνας: Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (56%) οι οποίες ερωτήθηκαν δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους. Βαθμός ικανοποίησης από τις πωλήσεις κατά τη Black Friday: σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις ανέφεραν ότι είχαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2022/2023.

Αναφορικά με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, 9 στις 10 επιχειρήσεις εμφανίζονται από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες, παρά την ανησυχία για τις καιρικές συνθήκες την εν λόγω περίοδο (κακοκαιρία Bora). Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη Black Friday σε όλη την εβδομάδα, ενώ το 30% των επιχειρήσεων συμμετείχε μόνο το τριήμερο (Παρασκευή 29/11 – Κυριακή 01/12).

Αναφορικά με το ύψος των εκπτώσεων, έξι στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 59%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις από 21% έως 40% της αρχικής τιμής των προϊόντων τους. Κατά τη διάρκεια της Black Friday, περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων της.

Αξιοσημείωτο είναι ότι στις συναλλαγές που διεκπεραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της Black Friday, κυριάρχησαν τα ψηφιακά μέσα πληρωμών, ενώ σε μόλις 1 στις 10 χρησιμοποιήθηκαν μόνο μετρητά. Η βιτρίνα του καταστήματος και η αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτέλεσαν τη βασική επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων.

Η ταυτότητα της έρευνας: Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε πανελλαδικό δείγμα 400 επιχειρήσεων με κύρια δραστηριότητα το λιανικό εμπόριο σε επιμέρους κλάδους που συμμετέχουν σε εκπτωτικές ενέργειες.

Loading

Play