Δυσάρεστη εικόνα από τις χειμερινές εκπτώσεις, με τη μέση καταναλωτική δύναμη να μειώνεται. Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις αποδεικνύονται κατώτερες των προσδοκιών, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις από την αγορά. Εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου μιλούν για απογοητευτικά αποτελέσματα, παρά τη διάρκεια των εκπτώσεων που εκτείνεται από 13 Ιανουαρίου έως 28 Φεβρουαρίου, συμπεριλαμβάνοντας δύο Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα. Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Σταύρος Καφούνης, δήλωσε ότι το εμπόριο διανύει την πιο δύσκολη περίοδο, καθώς, παρά την αύξηση του τζίρου, τα ταμεία καταγράφουν ελλείμματα. Οι αιτίες περιλαμβάνουν την αύξηση του λειτουργικού κόστους και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, οι οποίοι αναγκάζονται να περικόψουν τις δαπάνες τους σε δευτερεύοντα αγαθά για να καλύψουν τις βασικές ανάγκες τους.
Μόνο το 40% των καταναλωτών έχει τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις εκπτώσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλη Κορκίδη. Αυτή η κατάσταση οδηγεί σε χαμηλή αγοραστική κίνηση, αν και αναμένεται αύξηση του εκπτωτικού τζίρου κατά 3% σε σύγκριση με πέρυσι, κυρίως λόγω του πληθωρισμού. Ειδικότερα, οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου εκφράζουν ανησυχία ότι οι πωλήσεις στον τομέα ένδυσης-υπόδησης θα υποστούν μείωση, καθώς οι καταναλωτές αναγκάζονται να πληρώσουν περισσότερα για λιγότερα αγαθά.
Η τάση αυτή συνοδεύεται από δημιουργία κενών τζίρου σε πολλές κατηγορίες προϊόντων, αποτέλεσμα των αλλαγών στις αγοραστικές συνήθειες και των οικονομικών πιέσεων που υφίστανται οι καταναλωτές.
Πηγή περιεχομένου: in.gr