Ανάλυση της επικοινωνιακής σύγκρουσης σχετικά με την ακρίβεια και τις τιμές στα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Το Σάββατο γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα του καταναλωτή, η οποία στην Ελλάδα συνοδεύεται από πρόσκληση για νέο μποϊκοτάζ ενάντια στην ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ. Ωστόσο, οι προετοιμασίες άρχισαν νωρίτερα, λόγω των δηλώσεων του βουλευτή και εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Καραμέρου, σχετικά με την αυξανόμενη ακρίβεια.
Ο κ. Καραμέρος ανέφερε συγκεκριμένα ότι οι τιμές σε τέσσερα βασικά προϊόντα (γάλα, καφές, ζαμπόν, σαμπουάν) στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι από 27% έως 67% ακριβότερες σε σύγκριση με αυτές στη Γερμανία. Επιπλέον, τόνισε τη μεγάλη διαφορά στους μισθούς, αναφέροντας ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα είναι λιγότερος από το 45% του αντίστοιχου γερμανικού.
Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, αντέτεινε άμεσα, χαρακτηρίζοντας τις δηλώσεις του Καραμέρου ως fake news και θεωρίες συνωμοσίας. Για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς του, παρουσίασε στοιχεία από το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), τα οποία δείχνουν ότι η Γερμανία έχει το ακριβότερο καλάθι σούπερ μάρκετ από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες.
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ διαπίστωσε ότι ένα τυπικό καλάθι στην Γερμανία κοστίζει σχεδόν 181 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα η αντίστοιχη αξία είναι σχεδόν 130 ευρώ, δηλαδή 39% ακριβότερα στη Γερμανία.
Οι δηλώσεις του Καραμέρου, ακολούθησαν αμφισβητήσεις σχετικά με την αγοραστική αξία του μισθού στην Ελλάδα, με τον ίδιο να υπογραμμίζει ότι αυτή είναι η χαμηλότερη στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, κατηγόρησε τον κ. Θεοδωρικάκο για ανακριβή στοιχεία και για την υποτίμηση της ακρίβειας που πλήττει τα ελληνικά νοικοκυριά. Σημειώνοντας ότι το 52% των πολιτών δήλωσαν ότι περνούσαν καλύτερα το 2019 σε σχέση με σήμερα.
Η δημόσια αντιπαράθεση ανάμεσα στους δύο πολιτικούς δεν φαίνεται να προοιωνίζεται κάποια λύση για τους καταναλωτές. Αντιθέτως, μόνο επιτείνει την αβεβαιότητα και την σύγχυση, με τον καθένα να προβάλλει διαφορετική εκτίμηση της κατάστασης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr