Εξακολουθούν να γονατίζουν οι καταναλωτές από το ράλι των αυξήσεων στα προϊόντα το οποίο συνεχίζεται και πλέον επεκτείνεται ακόμη και στα εμφιαλωμένα νερά.
Συνεχίζεται η μάχη των καταναλωτών με την ακρίβεια καθώς έρχονται νέες αυξήσεις ενώ από 1η Ιουλίου αναμένεται και το εγγυοδοτικό αντίτιμο.
Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του MEGA, πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό «τέλος» καθώς ακριβαίνουν οι συσκευασίες από αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό.
Έτσι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του σταθμού, για να πάρει ο καταναλωτής τα λεφτά του πίσω πρέπει να τα βάλουμε σε κάδους ανακύκλωσης.
Συγκεκριμένα, θα τα επιστρέφουν οι πολίτες σε ειδικά σημεία σε δημόσιους χώρους και σε συγκεκριμένα καταστήματα λιανικής και θα παίρνουν πίσω κάποιο voucher.
Οι συσκευασίες μια χρήσης που επιβαρύνονται
Αλουμινίου έως 1 λίτρο
Γυαλί έως 1,3 λίτρα
Πλαστικό έως 3 λίτρα (μπίρας, κρασιού, νερού, αναψυκτικών, γάλακτος, στιγμιαίων ποτών )
Πως θα διαμορφωθούν τα «καπέλα»
1) 0,10 € για συσκευασία από αλουμίνιο, γυαλί, πλαστικό έως και 0,5 λίτρα
2) 0,15 € για συσκευασία από αλουμίνιο, γυαλί και πλαστικό μεγαλύτερη από 0,5 λίτρα
Οι αυξήσεις
Μπουκαλάκι νερό από 0,50€-0,60€
Aναψυκτικό από 1€-1,10€
Μπίρα φιάλη από 1,66€-1,76€
Φρέσκο γάλα(1,5 λίτρο) από 1,49€-1,64€
Αυξήσεις σε εμφιαλωμένα νερά, αναψυκτικά και μπίρες
Ο πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων καταναλωτών, Αποστόλη Ραυτόπουλος είπε πως,
«Ο νόμος λέει ότι σε καταστήματα λιανικής πώλησης θα πρέπει να υπάρχουν έως μικρότερη των 500 μέτρων απόσταση, θυρίδες για πλαστικό, αλουμίνιο και γυαλί. Όταν θα βάζουμε τις συσκευασίες για ανακύκλωση θα μας δίνει ένα voucher».
Ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος ΓΣΕΒΕΕ ανέφερε:
«Η εστίαση με 42% αύξηση του λειτουργικού κόστους μεσοσταθμικά δεν μπορεί να απορροφήσει αυτή την αύξηση. Η λογική δεν είναι της απορρόφησης αλλά της ανακύκλωσης. Πάρα πολλές συσκευασίες οποίο χρησιμοποιούνται στην εστίαση είναι επιστρεφόμενες από την επιχείρηση στον προμηθευτή. Δεν θα χρεώνεται εφόσον εν είναι επιστρεφόμενο. Συνήθως είναι επιστρεφόμενα. Αν πάτε σε ένα take away και πάρετε συσκευασία που είναι επιστρεφόμενη, τότε θα έχει αύξηση γιατί είναι επιστρεφόμενη και μπορείτε να την ανακυκλώσετε εσείς», τόνισε.
«Δεν έχει γίνει καμπάνια ενημέρωσης για αυτή την εφαρμογή και ο πολίτης δεν είναι ενημερωμένος. Πρέπει να γίνει πιο έντονη η οικολογική συνείδηση»