Εξαιρετικά χαμηλές τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο – Σταθεροποίηση για το 2024

Εξαιρετικά χαμηλές τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο – Σταθεροποίηση για το 2024

Μειωμένες κατά μέσο όρο 0,94% εμφανίζονται οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Δεκέμβριο 2024 σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2023, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών. Η ίδια έρευνα καταδεικνύει πλήρη σταθεροποίηση των τιμών στο 12μηνο 2024, με οριακή αύξηση, κατά μέσο όρο +0,04% σε σχέση με το 12μηνο 2023.

Αναλυτικότερα, στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις, εξετάστηκε η πορεία των τιμών ανάμεσα στον Δεκέμβριο 2024 και τον Δεκέμβριο 2023. Ο αποπληθωρισμός στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι της τάξης του -0,94% τον Δεκέμβριο 2024, οφειλόμενος σε μειώσεις σε κατηγορίες τροφίμων και μη τροφίμων.

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες: απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-10,52%), τροφές και είδη για κατοικίδια (-7,8%), χαρτικά, καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής (-5,42%) και βρεφικές τροφές (-4,74%). Οι μειώσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία.

Υπάρχει επίσης πλήρης σταθεροποίηση των τιμών το 12μηνο 2024, κατά μέσο όσο +0,04% σε σχέση με το 12μηνο 2023. Συνολικά, καταγράφεται μία αποκλιμάκωση στις τιμές σχεδόν στο σύνολο των κατηγοριών που εξετάζονται στην έρευνα, με 14 κατηγορίες να καταγράφουν μείωση και 9 αύξηση.

Οι λόγοι για τους οποίους αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν:

– Σταδιακή αποκλιμάκωση πληθωρισμού, λόγω των οικονομικών κλίμακας και της γκάμας προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

– Ομαλοποίηση της αγοράς στην πορεία των τιμών των πρώτων υλών. Οι διεθνείς δείκτες πρώτων υλών τροφίμων καταγράφουν μείωση.

– Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις, όπως η απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση ανατιμήσεων.

– Αύξηση των προσφορών και εκπτώσεων στην αγορά, επηρεάζοντας τις τελικές τιμές των προϊόντων.

– Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων στα μεγάλα καταστήματα.

– Επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στις πωλήσεις, που καταγράφουν αύξηση τα δύο τελευταία χρόνια.

Loading

Play