Εξέλιξη επιχειρήσεων: Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην ελληνική αγορά

Εξέλιξη επιχειρήσεων: Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στην ελληνική αγορά

Τα αποτελέσματα έρευνας που καταγράφει κατά πόσο οι ψηφιακές τεχνολογίες και τα συστήματα μπορεί να είναι πολλαπλασιαστές στην τυπική ελληνική επιχείρηση όσον αφορά στη παραγωγικότητα, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα παρουσίασε απόψε ο Γεώργιος Δουκίδης, Καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου, μιλώντας στο Future Unfold, τον ετήσιο θεσμό τεχνολογίας που πραγματοποιείται για 2η συνεχόμενη χρονιά από την Grant Thornton.

Το δείγμα περιλαμβάνει 7.000 επιχειρήσεις που κάνουν τζίρο πάνω από 5 εκατ. ευρώ και είναι οργανωμένες έχοντας υπεύθυνο πληροφορικής. Σύμφωνα με τον κ. Δουκίδη, οι επιχειρήσεις αυτές συνεισφέρουν πάνω από το 70% του ΑΕΠ και αποτελούν την ατμομηχανή της ελληνικής επιχείρησης. Τι κάνουν όμως οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις αναφορικά με τη χρήση αλλά κυρίως την αξιοποίηση των εφαρμογών πληροφορικής; Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πάνω από 7 στις 10 χρησιμοποιούν όλα τα γνωστά πληροφοριακά συστήματα (ERP, WMS, CRM) και τα πληροφοριακά συστήματα ανθρωπίνων πόρων. Ωστόσο, το πρόβλημα εντοπίζεται στην αξιοποίηση αυτών των συστημάτων, καθώς λιγότερες από 6 στις 10 επιχειρήσεις έχουν ψηφιοποιήσει ή αυτοματοποιήσει διαδικασίες σε ικανοποιητικό βαθμό.

Η έρευνα έδειξε ότι πάνω από 8 στις 10 επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια κυρίως για προώθηση, αλλά μόλις 4 στις 10 τα αξιοποιούν για συναλλαγές. Μόνο το 7% των επιχειρήσεων αναφέρει ότι αποκομίζει όλα τα επιχειρηματικά οφέλη από αυτές τις τεχνολογίες. Όσον αφορά στη στρατηγική των επιχειρήσεων για τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες, 8 στις 10 χρησιμοποιούν cloud, όμως αυτό οφείλεται κυρίως στην πρόσβαση στα πληροφοριακά συστήματα ERP και CRM.

Η έρευνα εστιάζει και στη σπουδαιότητα της κυβερνοασφάλειας, με 8 στις 10 επιχειρήσεις να την αντιμετωπίζουν ως σοβαρή πρόκληση, αν και μόνο 2 στις 3 εκπαιδεύουν συστηματικά τους υπαλλήλους τους. Αναφορικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, μόνο 1 στις 3 εταιρείες αναφέρει ότι έχει στρατηγική επιχειρηματικού μετασχηματισμού, η οποία περιλαμβάνει μετασχηματισμό διαδικασιών και εμπειρίας πελατών.

Η έρευνα αναδεικνύει τη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης και δείχνει ότι το 20% των επιχειρήσεων εμπλέκεται στη χρήση της. Ο κ. Δουκίδης τονίζει ότι οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν AI εμφανίζουν θετική διαφοροποίηση σε σχέση με τις άλλες, όσον αφορά τα πλεονεκτήματα μέσω της πληροφορικής.

Οι προκλήσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό περιλαμβάνουν το τεχνολογικό χρέος, την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τον ελλιπή προϋπολογισμό. Όπως αναφέρει ο κ. Δουκίδης, πάνω από τις μισές επιχειρήσεις έχουν σημαντικά επενδυτικά πλάνα για την πληροφορική, αλλά μόνο μία στις επτά αναφέρει ότι θα επενδύσει πάνω από 300.000 ευρώ.

Loading

Play