Φεστιβάλ Χρήματος: Τρεις ειδικοί αποκαλύπτουν πώς να αλλάξουμε τη σχέση μας με τα οικονομικά

Φεστιβάλ Χρήματος: Τρεις ειδικοί αποκαλύπτουν πώς να αλλάξουμε τη σχέση μας με τα οικονομικά

Τη σχέση με τα χρήματα επιχειρήσεων και καταναλωτών αναλύουν τρεις ειδικοί που θα βρεθούν στη χώρα μας. Ο Ken Honda, ένας από τους πιο επιδραστικούς οικονομικούς συμβούλους στον κόσμο, υποστηρίζει ότι τα χρήματα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται όχι ως αριθμοί, αλλά ως ενέργεια που αντικατοπτρίζει τις επιλογές και τα συναισθήματα. Ο Ken Honda θα είναι ένας από τους βασικούς ομιλητές στο φεστιβάλ Χρήματος που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 21 και 22 Δεκεμβρίου 2024, μαζί με δύο ακόμη αναγνωρισμένους ειδικούς στον τομέα της οικονομίας και της προσωπικής ανάπτυξης που θα μοιραστούν συμβουλές και προσεγγίσεις για τη διαχείριση των χρημάτων και την ευημερία.

Η βασική του πρόταση, όπως έχει διατυπωθεί και αναφέρουν οι διοργανωτές του φεστιβάλ, είναι απλή και άμεση: τα χρήματα μπορούν να φέρουν ευτυχία, αν τα διαχειριζόμαστε με ευγνωμοσύνη και σεβασμό. «Ξεκινήστε παρατηρώντας πώς κερδίζετε και πώς ξοδεύετε. Μπορείτε να μετατρέψετε κάθε συναλλαγή σε μια θετική εμπειρία, ευχαριστώντας για όσα λαμβάνετε ή προσφέρετε», αναφέρει.

Η θεωρία του Honda, γνωστή ως Happy Money, διαχωρίζει τα χρήματα σε δύο κατηγορίες:

  • – Happy Money, που κερδίζονται και ξοδεύονται με χαρά, δημιουργώντας αίσθηση πληρότητας.
  • – Unhappy Money, που συνδέονται με φόβο, άγχος ή ενοχές, επιβαρύνοντας την ψυχολογία μας.
  • «Η αλλαγή ξεκινά από τη νοοτροπία μας. Αντί να κυνηγάτε συνεχώς περισσότερα, εστιάστε στο πώς τα χρήματα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους στόχους και τις αξίες σας», αναφέρει.

    Ο Ken Honda ξεκίνησε την καριέρα του ως επιχειρηματίας και στα 29 του είχε ήδη πετύχει οικονομική ανεξαρτησία, πουλώντας την εταιρεία του. Αντί όμως να συνεχίσει να συσσωρεύει πλούτο, έκανε στροφή: αφιερώθηκε στη διδασκαλία. Στην Ιαπωνία, είναι γνωστός ως ο «Warren Buffett της Ιαπωνίας», όχι επειδή αναζητά χρηματιστηριακά κέρδη, αλλά επειδή εστιάζει στη σοφή διαχείριση των χρημάτων. Η εμπειρία του, όπως αναφέρει ο ίδιος, τον δίδαξε ότι ο πλούτος χωρίς συναισθηματική ισορροπία δεν φέρνει ευτυχία.

    Ο Seth Godin αναφέρει ότι το μάρκετινγκ δεν είναι μόνο διαφήμιση και πωλήσεις, αλλά η δημιουργία εμπειριών, ιστοριών και αξιών. Με πάνω από 20 best-seller βιβλία, όπως το Purple Cow και το This Is Marketing, μας καλεί να ξανασκεφτούμε τον τρόπο που προσεγγίζουμε την αγορά, επισημαίνουν οι διοργανωτές. Η διαφορετικότητα είναι το κλειδί της επιτυχίας. Αντί να ανταγωνίζεστε με τους ίδιους όρους, γίνετε τόσο μοναδικοί ώστε να ξεχωρίζετε.

    Η φιλοσοφία του Godin επικεντρώνεται στη δημιουργικότητα και την καινοτομία. Ο Godin προτρέπει να σταματήσουμε να κυνηγάμε πελάτες και να επικεντρωθούμε στη δημιουργία εμπιστοσύνης, λέγοντας ότι «ο κόσμος δεν χρειάζεται περισσότερα προϊόντα. Χρειάζεται περισσότερη σύνδεση».

    Ο Benjamin Fry, ψυχολόγος και ειδικός στη σχέση χρημάτων και ψυχικής υγείας, αναφέρει ότι η οικονομική συμπεριφορά δεν καθορίζεται από τη λογική, αλλά από τα συναισθήματα, τα τραύματα και τις ανεκπλήρωτες ανάγκες μας. Η αυτογνωσία είναι το κλειδί για την οικονομική σταθερότητα και την ψυχολογική ισορροπία, τονίζοντας πως για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα με το χρήμα, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε το «γιατί» πίσω από τις καταναλωτικές μας συνήθειες.

    Η κεντρική του φιλοσοφία παραμένει απλή, αλλά βαθιά: «Αν δεν καταλάβεις γιατί ξοδεύεις, δεν θα καταλάβεις ποτέ γιατί νιώθεις εγκλωβισμένος».

    Loading

    Play