Αναλύεται η αγοραστική κίνηση και οι καταναλωτικές τάσεις της εορταστικής περιόδου σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ. Στη δημοσιότητα έδωσε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ μια εκτενή έρευνα για την αγοραστική δραστηριότητα κατά την εορταστική περίοδο. Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου, Σταύρος Καφούνης, επισήμανε ότι το επιστημονικό επιτελείο της ΕΣΕΕ καταγράφει μια πραγματικότητα που όλοι παρατηρούμε στην αγορά: αυξημένη επισκεψιμότητα, με λιγότερες όμως σακούλες στους δρόμους, ιδιαίτερα πριν από την καταβολή του δώρου του ιδιωτικού τομέα.
Αν και σχεδόν το 50% των εμπορικών επιχειρήσεων παρατήρησε αύξηση στις πωλήσεις τους, παραμένει αβέβαιο αν αυτή η αύξηση αρκεί για να καλύψει την εκτόξευση των λειτουργικών τους εξόδων, τα οποία περιλαμβάνουν ενοίκια, μισθοδοσία και ενέργεια.
Η κίνηση στην αγορά κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο εμφανίζει σημάδια ομαλοποίησης σε σχέση με πέρυσι, και η συνολική εικόνα του 2024 αποτυπώνει ήπια βελτίωση, ύστερα από μια μακρά περίοδο κρίσεων.
Σημαντικό είναι ότι το μερίδιο των επιχειρήσεων με υψηλότερες πωλήσεις κατά τη φετινή εορταστική περίοδο ξεπερνά το αντίστοιχο περσινό. Παρ’ όλα αυτά, οι καταναλωτές δεν παρασύρθηκαν από το εορταστικό κλίμα, επιλέγοντας να κάνουν στοχευμένες αγορές, γεγονός που επιβεβαιώνει την απουσία αυθόρμητων πωλήσεων από την αγορά.
Η ΕΣΕΕ αναδεικνύει τις προκλήσεις και την αβεβαιότητα που συνεχίζουν να υφίστανται, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να προσφεύγουν σε εκπτώσεις και προσφορές ακόμα και μέσα στις γιορτές. Ειδικότερα, σχεδόν το 50% των επιχειρήσεων αναγκάστηκε να προσφέρει εκπτώσεις, με την πλειοψηφία αυτών να μειώνει τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%.
Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι για το σύνολο του 2024, η αγορά φαίνεται να έχει μια συγκρατημένα θετική προοπτική, καθώς οι θετικές αποκρίσεις υπερβαίνουν τις αρνητικές.
Πηγή περιεχομένου: in.gr