Η αυτοκινητοβιομηχανία Porsche υπέστη συρρίκνωση των κερδών της κατά 30,3% το 2024, κυρίως λόγω της μείωσης των πωλήσεων στην Κίνα και της αύξησης του κόστους παραγωγής. Η μείωση αυτή από το 2023 στο 2024 φθάνει το 30,3%, με τα κέρδη να περιορίζονται από 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ σε 3,6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το μέρισμα, ωστόσο, δεν θα μειωθεί, καθώς η εισήγηση προς την ετήσια Γενική Συνέλευση θα προτείνει 2,31 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή χωρίς δικαίωμα ψήφου, με την αξία της κοινής μετοχής να ανέρχεται στα 2,30 ευρώ. Οι κακές επιδόσεις της Porsche στην Κίνα, όπου οι παραδόσεις νέων μοντέλων μειώθηκαν κατά 28% για το 2024, αποτελούν μία από τις κύριες αιτίες για την πτώση στα κέρδη.
Η κατάσταση δεν αναμένεται πολύ καλύτερη και για το 2025. Ο νέος οικονομικός διευθυντής Γιόχεν Μπρέκνερ δήλωσε ότι «η Porsche έχει αποδείξει το 2024 ότι είναι πολύ κερδοφόρα και οικονομικά εύρωστη ακόμη και σε δύσκολες στιγμές», προσθέτοντας ότι ο μακροπρόθεσμος στόχος παραμένει η απόδοση της τάξης του 20% και μεσοπρόθεσμα από 15 έως 17%.
Τον προηγούμενο μήνα, η Porsche ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου της, με την αλλαγή του οικονομικού διευθυντή και του διευθυντή πωλήσεων. Επιπλέον, η εταιρία αναπροσαρμόζει τη στρατηγική της, προσανατολίζοντας εκ νέου τους πόρους της στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Προβλέπεται επίσης περικοπή 1.900 θέσεων εργασίας έως το 2029 στα κεντρικά εργοστάσια του Τσουφενχάουζεν και στο κέντρο ανάπτυξης στο Βάισαχ, προκειμένου η Porsche να επενδύσει περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ για νέα μοντέλα και μείωση του κόστους παραγωγής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ