Η καινοτομία ως μοχλός ανάπτυξης στο επίκεντρο του ελληνογερμανικού φόρουμ καινοτομίας

Η καινοτομία ως μοχλός ανάπτυξης στο επίκεντρο του ελληνογερμανικού φόρουμ καινοτομίας

Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της καινοτομίας στον χώρο της επιχειρηματικότητας βρέθηκε στο επίκεντρο του σημερινού ελληνογερμανικού φόρουμ καινοτομίας, με τίτλο «Η καινοτομία ως μοχλός ανάπτυξης – Μία ελληνογερμανική συνεργασία». 

Εκπρόσωποι ελληνικών και γερμανικών επιχειρήσεων, μιλώντας στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου, εστίασαν στα οφέλη της καινοτομίας, της έρευνας και ανάπτυξης (R&D) τονίζοντας ότι είναι πυλώνες που θα οδηγήσουν τις επιχειρήσεις στο μέλλον. Τις εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) αναφορικά με τα ευφυή δίκτυα και τις ενεργειακές εφαρμογές, παρουσίασε ο Δρ. Ούλι Γουάλτινγκερ, Technology Head of the Siemens AI Lab at Siemens Corporate Technology. Επίσης, αναφέρθηκε στις τελευταίες τάσεις και προκλήσεις από τον χώρο της βιομηχανικής ΑΙ, όπως και στους τρόπους χρήσης της δυναμικής των νέων τεχνολογιών ΑΙ στον τομέα της διαχείρισης της ενέργειας. Στην ομιλία του, ανέλυσε σχετικά παραδείγματα και εξήγησε πώς θα προσεγγίσουμε ένα ασφαλές οικοσύστημα αξιών για τις βιομηχανικές εφαρμογές στον τομέα της ενεργειακής διαχείρισης.

Ο Ιωάννης Καλλίγερος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes Benz Hellas ΑΕ, επισήμανε ότι όραμα της Mercedes-Benz είναι η διαμόρφωση της κινητικότητας του μέλλοντος. Όπως είπε, η εταιρεία συνεχίζει να εξελίσσει όλες τις μορφές προηγμένων κινητών, καθώς και υβριδικά συστήματα κίνησης και ηλεκτροκίνησης με μπαταρίες ή κυψέλες καύσιμου, ενώ επιμένει να οδηγεί τις εξελίξεις με νέες ανατρεπτικές ιδέες που θα αλλάξουν το τοπίο στην αυτοκίνηση. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, η αυτοκίνηση στα επόμενα 30 χρόνια θα αλλάξει όσο δεν άλλαξε τα τελευταία 300 χρόνια.

Ο Ιωάννης Κάπρας, διευθύνων σύμβουλος της Ρόμπερτ Μπος Α.Ε., υπογράμμισε ότι για την Bosch το αυτοκίνητο του μέλλοντος θα είναι προσωποποιημένο, αυτοματοποιημένο, διασυνδεδεμένο και ηλεκτρικό, και τόνισε ότι για την υλοποίηση έργων αυτόνομης οδήγησης, η εταιρεία χρησιμοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και, αλλάζοντας το μοντέλο της αστικής κινητικότητας, στοχεύει να κάνει τις μετακινήσεις λιγότερο έως καθόλου ρυπογόνες, ασφαλέστερες και πιο ευχάριστες.

Ο Φώτης Παντελιάδης, γενικός διευθυντής της KENOTOM I.K.E ανέφερε ότι οι καινοτομίες στην ενέργεια και το Mobility υλοποιούνται σε μεγάλο βαθμό από εξειδικευμένες ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου. Σημείωσε πως οι προκλήσεις των μηχανικών που καλούνται να σχεδιάσουν, να υλοποιήσουν και να επιβεβαιώσουν αυτές τις μονάδες είναι υψηλότατες, ενώ πρόσθεσε πως οι μεθοδολογίες και οι προδιαγραφές είναι αυστηρότατες, καθώς η λειτουργική ασφάλεια και η πιστότητα αξιολογούνται ως ιδιαίτερα κρίσιμες.

Η Δρ. Ζωή Αικατερινίδη, διευθύνουσα σύμβουλος της Software Competitiveness International ανέφερε ότι η εταιρεία της ξεκίνησε το 2010, και μέσα σε 9 χρόνια αναπτύχθηκε απασχολώντας περίπου 100 άτομα σε νέες και ελκυστικές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα. Όπως εξήγησε, το 98% του τζίρου της εταιρίας προέρχεται από συνεργασίες με το εξωτερικό, με κύρια χώρα προέλευσης των εσόδων της τη Γερμανία και ειδικότερα τους τομείς υψηλής τεχνολογίας, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι τηλεπικοινωνίες και η διαστημική βιομηχανία. Μάλιστα, τόνισε η εταιρία έχει σήμερα περισσότερες από 100 στρατηγικές συνεργασίες διεθνώς.

O καθ. Νικόλαος Μουσιόπουλος, διευθυντής του εργαστηρίου Μετάδοσης Θερμότητας και Περιβάλλοντος Μηχανικής, τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ αναφέρθηκε στην προώθηση της τεχνολογικής ανάπτυξης και της καινοτομίας σε θέματα ποιότητας αέρα σε έξυπνες πόλεις, διεργασιών στην ατμόσφαιρα, συνθετικών καυσίμων και βιοοικονομίας, τονίζοντας τη σπουδαιότητά τους μέσα στο γενικό πλαίσιο αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, της υλοποίησης της ενεργειακής μετάβασης και της προστασίας του περιβάλλοντος. Επεσήμανε τέλος, τη συνεισφορά στην εκπαίδευση νέων επιστημόνων, ώστε να γίνουν ειδήμονες στα ανωτέρω αντικείμενα.

©Πηγή: amna.gr

Loading