Η Κίνα ανακοίνωσε σήμερα ότι προσέφυγε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, ακολουθώντας την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τον Ιούλιο να επιβάλει επιπλέον δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι Βρυξέλλες είχαν ανακοινώσει προσωρινούς επιπλέον δασμούς που φτάνουν έως το 38% στις εισαγωγές αυτών των οχημάτων, κατηγορώντας το Πεκίνο ότι έχει παράνομα ευνοήσει τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες του.
Μέχρι στιγμής, τα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θεωρούνταν ότι φορολογούνται στην ΕΕ με ποσοστό γύρω στο 10%.
Οι Βρυξέλλες έχουν προθεσμία τεσσάρων μηνών για να επιβεβαιώσουν αυτούς τους επιπλέον δασμούς, γεγονός που διατηρεί ανοιχτό το ενδεχόμενο διαλόγου με το Πεκίνο μέχρι το Νοέμβριο.
«Η Κίνα προσέφυγε στον μηχανισμό επίλυσης διαφορών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου», δήλωσε το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου, καλώντας την ΕΕ «να διορθώσει άμεσα τις κακές πρακτικές της».
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Πεκίνου, οι Βρυξέλλες παραβιάζουν σοβαρά τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Η ΕΕ υποστηρίζει ότι συμμορφώνεται με τους κανόνες των διεθνών οργανισμών επιβάλλοντας αυτούς τους δασμούς, οι οποίοι επιδιώκουν να περιορίσουν τις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα χωρίς να τις αποκλείουν εντελώς, σε αντίθεση με την προσέγγιση των Ηνωμένων Πολιτειών.
Η Κίνα έχει ξεπεράσει πέρυσι την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων, έχοντας επενδύσει νωρίς στις μπαταρίες, την τεχνολογία-κλειδί για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Στην ευρωπαϊκή αγορά, οι κινεζικές μάρκες γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη εξαιτίας των ανταγωνιστικών δασμών.
Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε από λιγότερο από 2% στα τέλη του 2021 σε σχεδόν 8% στα τέλη του 2023, σύμφωνα με το ινστιτούτο Jato, επωφελούμενοι από την απαγόρευση πωλήσεων κινητήρων βενζίνης και ντίζελ που αποφάσισε η ΕΕ με στόχο το 2035, προκειμένου να περιοριστεί η αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας.