Η κλιματική αλλαγή και οι νέες επενδυτικές προτεραιότητες ESG των επιχειρήσεων

Η κλιματική αλλαγή και οι νέες επενδυτικές προτεραιότητες ESG των επιχειρήσεων

Οι εντεινόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την απώλεια της βιοποικιλότητας, τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας καθώς και τις κοινωνικές ανισότητες, έχουν καταστήσει το αίτημα της βιώσιμης ανάπτυξης επιτακτικό.

Στο περιβάλλον αυτό, οι επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο καλούνται να αναλάβουν κρίσιμες πρωτοβουλίες, αλλάζοντας δραστικά τον τρόπο λειτουργίας τους, για να βελτιώσουν το περιβαλλοντικό και κοινωνικό τους αποτύπωμα και να διαχειριστούν τους ESG κινδύνους.

Η δεύτερη έκδοση της έρευνας της ΕΥ Ελλάδος, Sustainable Value Study Ελλάδα 2024, διερεύνησε τον τρόπο που προσεγγίζουν οι μεγάλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, τους τομείς στους οποίους εστιάζουν, τους στόχους που θέτουν και την πρόοδο που καταγράφουν.

Σύμφωνα με την έρευνα, 45% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σκοπεύουν να επενδύσουν στους επόμενους 12 μήνες σε έναν ανθρωποκεντρικό στόχο: τον κοινωνικό αντίκτυπο, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα πρότυπα εργασίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με την ίδια, εντύπωση προξενεί το γεγονός ότι, σε μία εποχή κατά την οποία η Ελλάδα βιώνει ήδη τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης πολύ έντονα, το ζήτημα αυτό κατατάσσεται στην τρίτη θέση για τις επιχειρήσεις της χώρας, με μόλις 37%. Αντίθετα, στην παγκόσμια έρευνα, η κλιματική αλλαγή αναδεικνύεται ως η κορυφαία προτεραιότητα, αναφερόμενη από τους μισούς και πλέον ερωτώμενους (53%).

Παρά τις συνεχιζόμενες επενδύσεις σε πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη δέσμευση για μείωση των εκπομπών, η κλιματική αλλαγή δεν αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα για ESG επενδύσεις για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα.

Η έρευνα, που διεξήχθη από την Oxford Economics για λογαριασμό της EY Ελλάδος το 2024, κατέγραψε τις απόψεις 75 στελεχών μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα, τα οποία δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους της οικονομίας.

Η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτώμενων δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν δεσμευτεί να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα κατά συγκεκριμένο ποσοστό (88%) ή να πετύχουν ουδέτερες εκπομπές (84%).

Η πλειοψηφία των ερωτώμενων εκτιμά ότι η αξία που αποκόμισαν οι επιχειρήσεις τους από τις πρωτοβουλίες τους για το κλίμα, ξεπέρασε τις αρχικές τους προσδοκίες.

Ως βασικοί επιταχυντές των δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης αναφέρθηκαν οι επενδυτές (64%) και οι πελάτες (45%). Ωστόσο, 23% των ερωτώμενων ανέφεραν ότι οι πελάτες αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα σε τέτοιες πρωτοβουλίες.

Loading

Play