Η στήριξη του ξενοδοχείου πρέπει να είναι προτεραιότητα, λέει ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρ. Τάσιος
APE-MPE

Η στήριξη του ξενοδοχείου πρέπει να είναι προτεραιότητα, λέει ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρ. Τάσιος

“Βγάλαμε μια δύσκολη σεζόν. Το περιμέναμε εξαρχής πως θα υπάρξει κάποια “διόρθωση” στις επιδόσεις των προηγούμενων χρόνων. Άλλωστε ζούμε σε ένα περιβάλλον προκλήσεων. Αβεβαιότητα στη Βρετανία, ανασφάλεια στην Ευρώπη, ανάκαμψη των άμεσων ανταγωνιστών μας. Όλα αυτά επηρέασαν και θα συνεχίζουν να επηρεάζουν τον ελληνικό τουρισμό. Παρ’ όλα αυτά και όσο προχωρούσε η χρονιά αποδεικνυόταν πως το τουριστικό μας προϊόν διατηρεί την ελκυστικότητά του και τη δυναμική του, με σοβαρές διαφοροποιήσεις ωστόσο, ανάμεσα στις γεωγραφικές περιφέρειες της χώρας”, είπε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος, μιλώντας στο Συμβούλιο Προέδρων Ξενοδοχειακών Ενώσεων, που διεξάγεται στο πλαίσιο της 35ης Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia και της Hotelia.

   Ο κ. Τάσιος, αφού αναφέρθηκε στα προβλήματα που υπάρχουν (κατάρρευση της Thomas Cook, κλιματική αλλαγή, φθίνουσες υποδομές κτλ) αλλά και στις προκλήσεις της νέας εποχής, τόνισε, απευθυνόμενος στον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, ότι “το προϊόν μας μπορεί να άντεξε, να έχουμε κάποια αναπλήρωση των απωλειών αλλά αυτό δεν σημαίνει καθόλου πως το πρόβλημα λύθηκε. Είναι πάρα πολλοί συνάδελφοι που δίνουν αγώνα με νύχια και με δόντια για να μπορέσουν να μείνουν ζωντανοί”.

   “Η στήριξη του ξενοδοχείου πρέπει να είναι προτεραιότητα”, είπε ο κ. Τάσιος. “Χρειάζεται γενναία ελάφρυνση. Έγινε μια καλή αρχή με το ΦΠΑ στο σύνολο του τουριστικού πακέτου, πρέπει να υπάρξει και συνέχεια. Πρέπει να καταργηθεί ο φόρος διαμονής. Πρέπει να εξορθολογιστούν οι ασφαλιστικές εισφορές. Υπάρχουν και καλές ιδέες και καλές προτάσεις για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε με περισσότερη ευελιξία, την οποία απαιτούν οι καιροί”, πρόσθεσε.

   Ο κ. Τάσιος επεσήμανε ακόμη ότι η τα μηνύματα από τη μεγάλη έκθεση τουρισμού που έγινε πρόσφατα στο Λονδίνο, την WTM, ήταν αισιόδοξα και αυτό δείχνει πως το ελληνικό τουριστικό προϊόν αντέχει στις διακυμάνσεις.

   “Επίσης, είναι πολύ σημαντικό πως η εικόνα της χώρας συνολικά είναι κάτι παραπάνω από θετική και αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα της νέας κυβέρνησης και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Όλοι οι επιχειρηματικοί παράγοντες της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς μιλούν μόνον με καλά λόγια και υπάρχει ένα εξαιρετικό κλίμα για συνεργασίες. Αν οι τάσεις αυτές επιβεβαιωθούν στις κρατήσεις μας μπορούμε πραγματικά να κάνουμε νέα ρεκόρ”, είπε ο κ. Τάσιος.

   “Υπάρχει κι ένα “τρίτο καμπανάκι”, το οποίο ακούστηκε υπόκωφα στο Λονδίνο αλλά πρέπει να το προσέξουμε”, σημείωσε και πρόσθεσε: “Πέρα όλων των άλλων πλεονεκτημάτων της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού, η ανθεκτικότητα του προϊόντος μας συνδέεται άμεσα με το αίσθημα της ασφάλειας. Η Ελλάδα κάνει τον επισκέπτη της να νιώθει ασφαλής. Είναι μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή χώρα και το αίσθημα της ασφάλειας που παρέχει δεν μπορεί να το εγγυηθεί καμία από τις άμεσα ανταγωνιστικές μας χώρες. Το μεταναστευτικό, αν και δεν είναι ελληνικό πρόβλημα αλλά ευρωπαϊκό, μπορεί να έχει πολύ… ελληνικές συνέπειες, αρνητικές για την ασφάλεια αλλά και για την εικόνα της χώρας. Χρειάζεται μια καλά ισορροπημένη διαχείριση μεταξύ λογικής και ευαισθησίας”.

   Νικόλ Καζαντζίδου

©Πηγή: amna.gr

Loading