ΙΕΛΚΑ: Μείωση 1% στις τιμές των προϊόντων του τραπεζιού των Χριστουγέννων

ΙΕΛΚΑ: Μείωση 1% στις τιμές των προϊόντων του τραπεζιού των Χριστουγέννων

Μείωση 1% στη μέση τιμή για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το 2019 σε σχέση με το 2018 διαπιστώνει μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Πρόκειται για έρευνα αφορά 22 τυπικές κατηγορίες προϊόντων, που διενεργεί το Ινστιτούτο τα τελευταία 10 χρόνια και όπως λέει ο υπεύθυνος ερευνών Λευτέρης Κιοσές, αξιολογεί την πορεία των τιμών τους και πόσο επηρεάζεται από τις εξελίξεις κάθε χρονιά.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Κιοσές μιλώντας στην εκπομπή «Μεσημέρι μαζί» στον flash 99,4, κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας προκύπτει ότι δεν υπάρχουν πολύ μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές ανά τα χρόνια. Όπως λέει, η τιμή του καλαθιού για φέτος, που μπορεί να προορίζεται για κατανάλωση από μία τριμελή οικογένεια, υπολογίζεται στα 81,81 ευρώ όταν το 2018 έφτανε τα 82,24 ευρώ.

«Τα επιμέρους προϊόντα ωστόσο, έχουν πιο μεγάλες διακυμάνσεις» επισημαίνει.

Τα νωπά κρέατα καταγράφονται ως οι κατηγορίες με τις μεγαλύτερες ενδεχόμενες αυξήσεις, καθώς στα υπόλοιπα είδη καταγράφεται στην πλειοψηφία μείωση, ενώ οι όποιες αυξήσεις είναι μικρότερες. Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται στα είδη παντοπωλείου και συγκεκριμένα το φύλλο κρούστας παρουσιάζει μείωση 22%, τα αναψυκτικά 20% και οι πατάτες – των οποίων οι τιμές το 2018 ήταν ασυνήθιστα αυξημένες – παρουσιάζουν μείωση 15%.

Σε σχέση με το εύρος τιμών στο οποίο έχει πρόσβαση ο καταναλωτής, η μέση διακύμανση των τιμών των προϊόντων παραμένει αυξημένη και υπολογίζεται περίπου στο 35% της αξίας τους. Αυτή η τάση είναι και αποτέλεσμα των έντονων προσφορών και προωθητικών εκπτωτικών ενεργειών των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και των προμηθευτικών εταιρειών, οι οποίες πλέον παίρνουν διάφορες μορφές.

Συνολικά εκτιμάται ότι τα φετινά Χριστούγεννα πάνω από 1 στα 2 προϊόντα που θα αγοραστεί θα σχετίζεται με κάποια προωθητική ενέργεια.

«Τα οπωροκηπευτικά δύσκολα βγαίνουν σε προσφορά επισημαίνει προσθέτοντας ότι στο κρέας υπάρχουν προσφορές ώστε να λειτουργήσει ως κράχτης και να φέρει τον κόσμο στο κατάστημα. Ο καταναλωτής που θα θέλει να αφιερώσει το χρόνο, να συγκρίνει τιμές θα εξοικονομήσει χρήματα, σίγουρα ένα 10% που αν είναι πολύ προσεχτικός και κάνει έξυπνες αγορές θα μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι και 20%» τονίζει.

Ειδικά για το ΦΠΑ, ανέφερε ότι οι μειώσεις του φόρου που εφαρμόστηκαν τον περασμένο Μάιο, δεν επηρεάζει τις τιμές του καλαθιού για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι καθώς πρόκειται για εξειδικευμένα είδη ή δεν περιλαμβάνονται στα συγκεκριμένα προϊόντα.

Σημειώνεται ότι το δείγμα προϊόντων που εξετάζονται στο πλαίσιο της μελέτης ανανεώθηκαν το 2014-2015 και περιλαμβάνουν: Γαλοπούλα Νωπή (κιλό), Γαλοπούλα Κατεψυγμένη (κιλό), Χοιρινό χωρίς κόκκαλο (κιλό), Αρνί (κιλό), Μελομακάρονα (κιλό), Κουραμπιέδες (κιλό), Βασιλόπιτα (κιλό), Βούτυρο (500 γρ.), Αυγά L (6 τμχ), Πατάτες (5 κιλά), Τομάτες (κιλό), Μαρούλι (1 τμχ), Αλεύρι για όλες τις χρήσεις (κιλό), Ρύζι καρολίνα (500 γρ.), Φέτα βαρέλι (κιλό), Καρύδια (500 γρ.), Κάστανα (500 γρ.), Ζάχαρη άχνη (κιλό), Φύλλο κρούστας (500 γρ.), Κρασί Μοσχοφίλερο Λευκό (750 ML), Γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), Αναψυκτικό τύπου Cola (1,5 λίτρο).

Loading