Ημερίδα για τη συνεργασία της ελλ. ναυτιλίας και γερμανικής τεχνολογίας – Δηλώσεις Γερμανών αξιωματούχων στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ημερίδα για τη συνεργασία της ελλ. ναυτιλίας και γερμανικής τεχνολογίας – Δηλώσεις Γερμανών αξιωματούχων στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Aριάνε Κίζο, εκπρόσωπος του Τμήματος Ναυτιλιακής Οικονομίας του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Ενέργειας της Γερμανίας: Το έδαφος είναι απολύτως γόνιμο για την ανάπτυξη συνεργασιών της ελληνικής ναυτιλίας και γερμανικής τεχνολογίας

 

«Βρισκόμαστε στη φάση γνωριμίας των γερμανικών μικρομεσαίων εταιρειών σύγχρονων τεχνολογιών για την ναυτιλία με τους Έλληνες, και η ημερίδα αυτή αποτελεί τη βάση για περαιτέρω συζητήσεις. Το έδαφος είναι απολύτως γόνιμο για την ανάπτυξη τέτοιων συνεργασιών. Στον ναυτιλία η Ελλάδα είναι παγκόσμιος ηγέτης και επομένως έχει μεγάλη σημασία για τους προμηθευτές νέων τεχνολογιών. Μπορεί να προηγήθηκε η οικονομική κρίση, η ελληνική ναυτιλία όμως όχι απλώς παρέμεινε σταθερή αλλά αναπτύσσεται και διαρκώς, δραστηριοποιείται σε διεθνές επίπεδο και διαθέτει μια πολύ μεγάλη εμπειρία. Από την οπτική μας οι Έλληνες φίλοι μας τα έχουν καταφέρει πολύ καλά και σε ότι αφορά την μοντέρνα τεχνολογία θα την προσφέρουμε με μεγάλη χαρά. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για την συνεργασία μας», τόνισε η Aριάνε Κίζο, εκπρόσωπος του Τμήματος Ναυτιλιακής Οικονομίας του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Ενέργειας της Γερμανίας στη συνέντευξη/συνομιλία της με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η οποία έγινε με αφορμή της ημερίδα με θέμα τις σύγχρονες τεχνολογίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ημερίδα αυτή που διοργανώθηκε στις 25-27 Σεπτεμβρίου στον Πειραιά, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του Υπουργείου της, σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) και με την υποστήριξη των ελληνικών Υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

Όπως διευκρίνισε η κ. Κίζο «λόγω της έναρξης της ισχύος αυστηρότερων κανόνων για την προστασία του περιβάλλοντος και από την ναυτιλία από το 2020, επιβάλλεται η ταχεία μείωση των τιμών εκπομπής ρύπων στα διεθνή ύδατα και επομένως απαιτούνται νέες τεχνολογίες. Όλα αυτά με μια λέξη θα μπορούσε να τα ονομάσει κανείς πράσινη ναυτιλία, κάτι που σημαίνει στην πράξη ότι πρέπει να ενσωματωθούν στα πλοία αυτές οι τεχνολογίες ακόμα και για τις μικρές αποστάσεις με τη χρήση λ.χ. τη ηλιακής και της αιολικής ενέργειας, τομείς στους οποίους η Γερμανία προσφέρει ενδιαφέρουσα καινοτόμα υψηλή τεχνολογία. Επειδή η διάρκεια ζωής των πλοίων είναι μεγάλη χρειάζονται αυτές οι τεχνολογίες αυτές όχι μόνο για την κατασκευή νέων πλοίων αλλά και για την επισκευή παλαιοτέρων. Ήδη η διεθνής ναυτιλία προσανατολίζεται προς τις νέες τεχνολογίες για τον περιορισμό των εκλυομένων ρύπων, αφού ο εκσυγχρονισμός τους επιβάλλεται πλέον και από τους διεθνείς κανονισμούς, αλλά και προκειμένου να εξοικονομούν ενέργεια. Ακόμα και η Κίνα έχει ξεκινήσει να το κάνει. Στο Υπουργείο μας ενισχύουμε την καινοτομία στην ναυτιλιακή Οικονομία. Στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Γερμανία έχουμε το διεθνές προβάδισμα σε τέτοιου είδους τεχνολογίες. Χτυπάμε λοιπόν την πόρτα των Ελλήνων και λέμε εδώ είμαστε, έχουμε καλές λύσεις για τα θέματα αυτά. Μπορούμε να συνεργαστούμε με αμοιβαίο όφελος». Και ποιο είναι το όφελος αυτό για την ελληνική οικονομία; ρωτήσαμε την γερμανίδα εμπειρογνώμονα. «Κοιτάξτε, η συνεργασία έχει νόημα διότι μπορούμε να σχεδιάσουμε κοινά πρότζεκτ και να ζητήσουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδότηση στα πλαίσια του προγράμματος «Horizon 2020». Για να την επιτύχουμε κάτι χρειάζονται δύο τουλάχιστον Ευρωπαίοι εταίροι, οπότε οι Έλληνες θα μπορούσαν να συμμετέχουν και να εξετάσουμε σε ποιούς τομείς μπορούμε να συμπράξουμε».

 

Zάρκο Κνέζεβιτς, επικεφαλής έρευνας του Συνδέσμου Ναυπηγικής και Ναυτιλιακής Τεχνολογίας (VSM), καθώς και της Γερμανικής Πρωτοβουλίας για τις Ναυτιλιακές Εξαγωγές (GeMaX) : Η ελληνική ναυτιλία και η γερμανική τεχνολογία μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με αμοιβαίο όφελος

 

Ο Zάρκο Κνέζεβιτς, επικεφαλής έρευνας του Συνδέσμου Ναυπηγικής και Ναυτιλιακής Τεχνολογίας (VSM), καθώς και της Γερμανικής Πρωτοβουλίας για τις Ναυτιλιακές Εξαγωγές (GeMaX), οι οποίες προωθούν και την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση διαφόρων πρότζεκτ εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πώς γίνεται η χρηματοδότηση προμήθειας σύγχρονων ναυτιλιακών τεχνολογιών: «Οι πλοιοκτήτες ενδιαφέρονται για την αγορά τέτοιων τεχνολογικά υψηλής ποιότητας προϊόντων, διότι αφενός μεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής και αφετέρου διότι μπορούν να επισκευαστούν παντού ανά τον κόσμο αφού η παρουσία μας είναι παγκόσμια. Υπάρχουν ανάλογα χρηματοδοτικά προγράμματα. Οι συμβεβλημένες με την Ένωσή μας Τράπεζες “KfW IPEX-Bank” und “Euler Hermes” χρηματοδοτούν την αγορά τέτοιων ιδιαίτερα αξιόπιστων τεχνολογιών με ευνοϊκούς όρους. Τράπεζα και πελάτης συζητούν για τον αιτούμενο εξοπλισμό ο οποίος θα ενσωματωθεί στα πλοία και εμείς παρακολουθούμε μετά την εξέλιξη, αφού διαθέτουμε τεχνογνωσία την οποία δεν διαθέτουν οι τράπεζες για τόσο εξειδικευμένα ναυτιλιακά θέματα και προϊόντα. Έχουμε δηλαδή συμβουλευτικό ρόλο δεδομένου ότι έχουμε την εμπειρία και συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις και οικονομικά fora. Σημειωτέον, ότι όσο πιο μεγάλος είναι ο γερμανικός ή γενικότερα ευρωπαϊκός εξοπλισμός τόσο πιο ευνοϊκοί είναι οι όροι χρηματοδότησης από τις συμβεβλημένες με μας τράπεζες. Αυτό ισχύει για τα παλιότερα πλοία. Τα καινούρια θα κατασκευάζονται με νέες προδιαγραφές που καθορίζονται επίσης από τους διεθνείς κανονισμούς περιορισμού της έκλυσης ρύπων που θα ισχύσουν από το 2020. Επομένως το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών στρέφεται πλέον προς τα καινοτόμα υψηλής τεχνολογίας πράσινα προϊόντα και η μπάλα βρίσκεται στο γήπεδο τους. Οι ίδιοι θα αποφασίσουν. Εμείς προσφέρουμε τεχνικές λύσεις και καλύπτουμε όλη την γκάμα των προϊόντων αυτών. Η επιθυμία του πλοιοκτήτη για προσαρμογή συναντά το χαρτοφυλάκιό μας και ο συνδυασμός οδηγεί σε μια επιτυχημένη συμφωνία. Ο κ. Κνέζεβιτς πιστεύει μάλιστα ότι επειδή «Η Ελλάδα είναι μια πολύ ισχυρή χώρα στην εμπορική ναυτιλία και η Γερμανία είναι ηγέτιδα δύναμη στις εξαγωγές και πρωτοπόρα στην ναυτιλιακή τεχνολογία μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με αμοιβαίο όφελος. Υπάρχουν πολλές εν δυνάμει συμπτώσεις αναγκών και συμφερόντων και τέτοιες ημερίδες, όπως αυτή στον Πειραιά είναι πολύ καλές διότι βοηθούν στην δικτύωση και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των ενδιαφερομένων. Θα ήταν καλό να καθιερωθούν τέτοιες συναντήσεις σε ετήσια βάση», καταλήγει.

Στην επιχειρηματική αποστολή, η οποία στην Ελλάδα από τις 25-27 Σεπτεμβρίου, συμμετείχαν συνολικά 14 γερμανικές εταιρίες υποδηλώνοντας το έντονο ενδιαφέρον της γερμανικής αγοράς για τον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα. Μέρος της επιχειρηματικής αποστολής αποτέλεσε και η ημερίδα που φιλοξενήθηκε στις 26 τους μηνός, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) με τη συμμετοχή εκπροσώπων Υπουργείων, Φορέων και επιχειρήσεων της Ελλάδας και της Γερμανίας.

 

Χαιρετισμός του υπουργού Ναυτιλίας Ι. Πλακιωτάκη

Τις εργασίες της Ημερίδας, άνοιξε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ι. Πλακιωτάκης, ο οποίος, ευχαρίστησε το ΕΒΕΠ για την πρωτοβουλία του να τιμήσει σε ειδική τελετή, που πραγματοποιήθηκε στις 25-09-2019, τα 100 χρόνια προσφοράς του Λιμενικού Σώματος, αναφέρθηκε στην πρόσφατη συνάντησή του με τον Οργανισμό ΙΜΟ, όπου τονίστηκε η σημασία της χρήσης του νέου «πράσινου καυσίμου» και τόνισε τη σημασία των στρατηγικών συνεργασιών Ελλάδας-Γερμανίας, από τις οποίες, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «έχουμε να κερδίσουμε και οι δύο πλευρές».

Στον χαιρετισμό του, ο Γενικός Διευθυντής και Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Δρ.-Μηχ. Αθανάσιος Κελέμης τόνισε πόσο σημαντικός είναι ο ναυτιλιακός τομέας για την ελληνική οικονομία και τη σταθερή δυναμική που παρουσιάζει. Ο κ. Κελέμης αναφέρθηκε στις δράσεις και τα εργαλεία, με τα οποία το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο υποστηρίζει τον κλάδο, όπως είναι οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εκθέσεις του Εκθεσιακού Οργανισμού του Αμβούργου, η SMM και η Marine Interiors στην Ευρώπη και την Ασία, οι συμβουλευτικές υπηρεσίες, καθώς και οι επιχειρηματικές αποστολές από Ελλάδα προς Γερμανία και αντίστροφα, αλλά και οι αποστολές, που υλοποιεί το Επιμελητήριο σε όλο τον κόσμο, αξιοποιώντας το Παγκόσμιο Δίκτυο των 140 Διμερών Γερμανικών Επιμελητηρίων, στο οποίο ανήκει.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, κ. Β. Κορκίδης, στο χαιρετισμό του, αναφέρθηκε στις νέες προηγμένες τεχνολογίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τονίζοντας ότι αυτές θα μεταμορφώσουν στο μέλλον, τον σχεδιασμό και την κατασκευή των πλοίων, την ασφάλειά τους, τις εμπορικές και τις επιχειρησιακές επιδόσεις τους.

Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης και ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά, κ. Άγγελος Κότιος.

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ.

Loading