Οι Έλληνες καταναλωτές εκφράζουν ανησυχία για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές λόγω των αυξημένων τιμών. Η φετινή εορταστική περίοδος φέρνει στο προσκήνιο τις οικονομικές ανησυχίες των καταναλωτών, οι οποίοι, παρά τη μείωση του πληθωρισμού, εξακολουθούν να αισθάνονται την πίεση της ακρίβειας. Η ελληνική αγορά προσδοκά αύξηση του τζίρου κατά 10% σε σύγκριση με πέρυσι, προκειμένου να καλυφθούν οι απώλειες από την αύξηση των λειτουργικών εξόδων. Οι μικρές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα, πλήττονται από την αυξημένη φορολογία που προκύπτει από το οριζόντιο τεκμαρτό εισόδημα.
Τα πρώιμα στοιχεία από τις φετινές αγορές δεν είναι ενθαρρυντικά. Η πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων αναφέρει μέτρια έως χαμηλή ικανοποίηση από την επισκεψιμότητα κατά τη διάρκεια της Black Friday, με πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες να έχουν χαμηλότερο τζίρο σε σύγκριση με πέρυσι.
Σύμφωνα με έρευνα της ΕΥ, το 36% των καταναλωτών σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα φέτος και το 54% θα διατηρήσει τα ίδια επίπεδα δαπανών. Η τιμή παραμένει το κύριο κριτήριο για το 95% των καταναλωτών, με το 65% να εκτιμά ότι η ποιότητα είναι δευτερεύον ζήτημα.
Στην παγκόσμια αγορά, το 69% των καταναλωτών προγραμματίζει να συμμετάσχει στις εορταστικές αγορές, αν και με προσεκτική στάση. Το 45% ανησυχεί για την ικανότητά του να καλύψει το κόστος των αγορών, ποσοστό που φτάνει το 49% στους νέους. Οι οικονομικές πιέσεις έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε μεγαλύτερη προσοχή όσον αφορά τα έξοδα, καθώς οι στρατηγικές για τον έλεγχο της σπατάλης γίνονται πιο διαδεδομένες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr