Η ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει των εορτών αποκαλύπτει επιφυλακτικότητα και προγραμματισμένες δαπάνες. Καταναλωτές στην Ελλάδα εμφανίζονται συγκρατημένοι όσον αφορά τις αγορές τους κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου, όπως καταγράφει η έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index Ελλάδα 2024. Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένας στους τρεις συμμετέχοντες (36%) προγραμματίζει να ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε σχέση με πέρσι κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ενώ περισσότεροι από τους μισούς ερωτώμενους (54%) δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν παρόμοια ποσά με το προηγούμενο έτος.
Η υπεύθυνη διεξαγωγής της έρευνας από το 2021 σε συνεργασία με την MRB, αποτυπώνει τις εξελίξεις στην καταναλωτική συμπεριφορά στο νωθρό οικονομικό κλίμα. Η ηλικία δείχνει να παίζει καθοριστικό ρόλο στην προθυμία για αγορές, καθώς το ποσοστό των νέων που σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες παραμένει χαμηλότερο. Εντούτοις, η τιμή παραμένει το κύριο κριτήριο επιλογής προϊόντων, με ποσοστό 95%.
Καθώς οι Έλληνες επιδεικνύουν σημαντική προσοχή στις τιμές, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι το οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον επηρεάζει τις καταναλωτικές τους επιλογές και προτιμήσεις.