Νέες εξελίξεις στον Κώδικα Δεοντολογίας για σούπερ μάρκετ: Αυστηροί έλεγχοι και προσφορές

Νέες εξελίξεις στον Κώδικα Δεοντολογίας για σούπερ μάρκετ: Αυστηροί έλεγχοι και προσφορές

Μπροστά σε νέα δεδομένα, αναφορικά με τις προωθητικές ενέργειες και τις προσφορές που ισχύουν για τα βασικά αγαθά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, βρίσκονται οι καταναλωτές καθώς ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές. Ήδη στα καταστήματα μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχουν τοποθετηθεί νέα ταμπελάκια στα προϊόντα κατ’ εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας που αναγράφουν αναλυτικά την τιμή πριν και μετά την έκπτωση, προκειμένου να είναι όλα πιο ξεκάθαρα στον καταναλωτή.

   Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολος Πεταλάς, κατά 100% είναι σε ισχύ οι κανόνες του νέου Κώδικα Δεοντολογίας στα σούπερ μάρκετ. Όπως εξηγεί, επειδή υπάρχουν προσφορές σε ταχυκίνητα προϊόντα που ήταν ήδη συμφωνημένες τους προηγούμενους μήνες, συμφωνήθηκε να δοθεί μια περίοδος «χάριτος» μέχρι 31 Μαΐου. Έτσι, το υπουργείο Ανάπτυξης θα ελέγχει τα ράφια και τις νέες προσφορές στο πλαίσιο της εφαρμογής των κανόνων του νέου Κώδικα Δεοντολογίας.

   Ο κ. Πεταλάς τονίζει ότι η τιμή του προϊόντος πρέπει να είναι διαφορετική από αυτή που αναφέρεται στην επικοινωνία και για αυτό το λόγο προσδιορίζεται ότι ο χρόνος μιας προσφοράς δεν μπορεί να ισχύει περισσότερο από το 1/3 του χρόνου. Η εφαρμογή του κώδικα βοηθάει τον καταναλωτή να κατανοήσει τι σημαίνει ακριβώς η επικοινωνία που του γίνεται.

   Την ίδια ώρα, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί ενισχύουν την παρουσία τους στην αγορά για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας σχετικά με τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Όπως έχει σημειώσει σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, οι έλεγχοι δεν θα είναι απλά για ενημέρωση και συστάσεις, αλλά θα οδηγούν σε αυστηρά πρόστιμα.

   Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας αναφέρεται αναλυτικά στις εμπορικές πρακτικές εκπτώσεων και προσφορών που θεωρούνται παραπλανητικές, προβλέποντας ότι σε μία ανακοίνωση μείωσης τιμής, η αρχική τιμή από την οποία θεωρείται ότι γίνεται η έκπτωση πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή στην οποία προσφερόταν το προϊόν τις τελευταίες 30 ημέρες.

Loading

Play