Ο ΟΑΣΑ προχωρά στον επανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής, εκπονώντας ένα νέο στρατηγικό σχέδιο μεταφορών.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, στόχος είναι να επανακαθοριστεί η λειτουργία του μεταφορικού συστήματος της πρωτεύουσας για την επόμενη εικοσαετία, με έμφαση στη διαλειτουργικότητα των ΜΜΜ. Δηλαδή λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και Ηλεκτρικός να λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους, βασισμένα στις σημερινές ανάγκες μετακίνησης των πολιτών.
Το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης μετακινήσεων του 2009, γεγονός που καθιστά απολύτως αναγκαία την καταγραφή και ανάλυση των σημερινών δεδομένων.
Σημαντική προϋπόθεση για αυτό είναι η ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Ο ΟΑΣΑ διεξάγει εκτενή έρευνα που θα καλύψει τουλάχιστον 36.600 νοικοκυριά και 71.200 μετακινούμενους, ενώ συμμετέχουν και οδηγοί ταξί καθώς και εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών. Θα συλλεχθούν ερωτηματολόγια που θα αναδείξουν τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά και τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων.
Μέσα Οκτωβρίου, θα παρουσιαστούν στους δήμους οι προτάσεις του ΟΑΣΑ για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής», το οποίο περιλαμβάνει «πρότυπα πεζοδρόμια», ποδηλατόδρομους και σημεία στάθμευσης για ηλεκτρικά οχήματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ δήλωσε ότι το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών θα συμβάλλει στη δημιουργία ενός νέου συστήματος, με στόχο να γίνουν τα ΜΜΜ η πρώτη επιλογή των πολιτών για τις μετακινήσεις τους. Αυτό περιλαμβάνει και την εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών μέσω τραπεζικής κάρτας.
Μέχρι τα τέλη του έτους, όλοι οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν με τραπεζική κάρτα ή κινητό τηλέφωνο στα μέσα μεταφοράς, ενώ το 10% των επιβατών ήδη χρησιμοποιεί τραπεζική κάρτα για τις επιβιβάσεις.
Η επόμενη φάση περιλαμβάνει το σύστημα account based ticketing, επιτρέποντας στους επιβάτες να δημιουργούν λογαριασμούς για την αγορά εισιτηρίων, καθώς και υπηρεσίες Mobility-as-a-Service.