Οδηγίες προς την πράσινη ανάπτυξη: Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου

Προς τη σωστή κατεύθυνση κινούνται οι αποφάσεις και οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ανανέωση και το πρασίνισμα του ακτοπλοϊκού στόλου με βάση την πρόσφατη έκθεση του πρώην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι.

Αυτό επεσήμανε η προϊσταμένη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Αθηνά Φωκά, μιλώντας στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης σε ειδική εκδήλωση του υπουργείου Ναυτιλίας για την ακτοπλοΐα.

Τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας αναφορικά με το θέμα της ακτοπλοΐας και την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, στην πορεία προς την απανθρακοποίηση, ξεκίνησε πρωτοποριακά ήδη από το 2019, επισημαίνοντας το μοντέλο ΣΔΙΤ που βλέπουμε να αποτυπώνεται και μέσα στη μελέτη Ντράγκι και που δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα ή τις υδάτινες μεταφορές αλλά και το maritime cluster. Η Ελλάδα αποτελεί μελέτη για την Ευρώπη και ήδη οι Ισπανοί και οι Πορτογάλοι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν σε αυτό το πρόγραμμα.

Επεσήμανε τη σημαντική πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη να προχωρήσει στο πλαίσιο του ΣΔΙΤ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης μία προκαταρκτική μελέτη για το πρασίνισμα της ακτοπλοΐας για τις άγονες γραμμές. Η χώρα ξεκίνησε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιμένει τη χρηματοδότηση για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

Αναφέρθηκε επίσης σε ένα ακόμα έργο που υλοποιείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο αφορά ένα δανεικό μηχανισμό για το σύνολο της ακτοπλοΐας σε ελεύθερες και άγονες δρομολογήσεις. Στόχος είναι να μελετηθούν οι υποδομές στους λιμένες με τη μορφή των εναλλακτικών καυσίμων.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, τόνισε την ανάγκη προσαρμογής των λιμανιών ώστε να είναι φιλικά προς τα πλοία και τους επιβάτες. Επισήμανε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας πρέπει να επιδείξει προσοχή σχετικά με τη διαχείριση των εσόδων των λιμενικών ταμείων.

Για το θέμα της ηλεκτροδότησης των πλοίων, επεσήμανε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών πριν από το 2030, καθώς και την προσαρμογή της ακτοπλοΐας προς την πράσινη μετάβαση.

©

Loading