Οδικός χάρτης για την επαναφορά του ελληνικού σιδηρόδρομου: Τα 12 βήματα του Γιάννου Γραμματίδη

Οδικός χάρτης για την επαναφορά του ελληνικού σιδηρόδρομου: Τα 12 βήματα του Γιάννου Γραμματίδη

Ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο, με 12 βήματα, τον «Οδικό Χάρτη», για την ολική ανάταξη του ελληνικού σιδηρόδρομου, το οποίο και «αποτελεί μονόδρομο» παρουσιάζει ο τ. πρόεδρος του ΟΣΕ με σημερινή ανακοίνωσή του, δηλώνοντας πως «καθίσταται επιτακτική η ανάγκη ολιστικής ανάταξης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας μας».

Μιλώντας για τις καταστροφικές επιπτώσεις των καιρικών φαινομένων Daniel και Elias στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ο τ. πρόεδρος του ΟΣΕ αναφέρει ότι είναι πέραν από σαφές ότι καθίσταται επιτακτική η ανάγκη ολιστικής ανάταξης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας μας. Στον δήλωσίν του προσθέτει πως η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου -ενός «οδικού χάρτη»- αποτελεί μονόδρομο.

Σύμφωνα με τον τ. πρόεδρο του ΟΣΕ, τα βήματα αυτού του σχεδίου ανάταξης είναι τα εξής:

1. Άμεση ενεργοποίηση της νέας εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ», με οριστικοποίηση της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου και διακρατική συμφωνία για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

2. Η «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ» θα αναλάβει η ίδια το έργο αποκατάστασης των ζημιών του δικτύου, με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό και τη διασφάλιση της ποιοτικής αποπεράτωσής του το συντομότερο δυνατό.

3. Στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών θα πρέπει να δημιουργηθεί θέση Υφυπουργού, με αποκλειστικό αντικείμενο τον σιδηρόδρομο και τα μέσα σταθερής τροχιάς, με δικαίωμα υπογραφής.

4. Σύσταση Ομάδας Στρατηγικού Σχεδιασμού & Συντονισμού (Task Force) με αποστολή την αυστηρή επίβλεψη του έργου ανάταξης του ελληνικού σιδηροδρόμου.

5. Τροποποίηση του νόμου 4412 περί δημοσίων συμβάσεων για την επιτάχυνση των διαδικασιών αναθέσεων.

6. Προτεραιότητα στα έργα του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 1ο τρίμηνο του 2027.

7. Για την ταχεία αποκατάσταση των ζημιών προτείνεται είτε να διακοπεί η λειτουργία της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη είτε να μειωθεί η συχνότητα των δρομολογίων.

8. Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης των Αυτόματων Σιδηροδρομικών Ισόπεδων Διαβάσεων στη Β. Ελλάδα.

9. Υλοποίηση σχεδίου αποκατάστασης του τμήματος Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης με στόχο την ολοκλήρωσή του μέχρι τις 31/12/2028.

10. Απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού στην «ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΕ».

11. Άμεση ενεργοποίηση του Μνημονίου Συνεργασίας με τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB) για την ενίσχυση της τεχνογνωσίας.

12. Προμήθεια καταγραφικών συρμών για τον έλεγχο των σιδηροτροχιών και συστημάτων ηλεκτροδότησης.

Συμπερασματικά, εκ της εμπειρίας μου ως τ. Προέδρου του ΟΣΕ, είμαι πεπεισμένος ότι η υλοποίηση όλων των ανωτέρω βημάτων του «Οδικού Χάρτη» αποτελεί προϋπόθεση για την ουσιαστική ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα, ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει σύγχρονο σιδηρόδρομο ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα.

«Με λίγα λόγια, η υιοθέτηση και υλοποίηση του «Οδικού Χάρτη» αποτελεί μονόδρομο για να κλείσουμε το συλλογικό τραύμα και να κάνουμε το άλμα προς μια νέα εποχή» καταλήγει η ανακοίνωση.

Loading

Play