Το internet έχει αλλάξει πολλά στην εποχή μας και ένα από αυτά είναι και ο τρόπος που κάνουμε τις αγορές μας! Ιδίως οι νέοι, οι οποίοι έχουν μεγαλώσει με το internet και δε χρειάστηκε να εξοικειωθούν με αυτό, όπως οι μεγαλύτεροι, ψωνίζουν κυρίως online, χρησιμοποιώντας διάφορα μέσα και έχοντας διάφορα κριτήρια.
Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε ποιές είναι οι online αγοραστικές συνήθειες των νέων και πώς επιλέγουν να ψωνίζουν σε μία εποχή όπου όλα γίνονται ηλεκτρονικά!
Αποκλειστικές προσφορές και εκπτώσεις
Οι νέοι σήμερα κάνουν την έρευνά τους και ψάχνουν τις καλύτερες προσφορές και εκπτώσεις πριν προχωρήσουν σε μία αγορά! Το online shopping κάνει αυτή τη διαδικασία πολύ εύκολη και γρήγορη, καθώς με το πάτημα ενός κουμπιού έχουν άμεση πρόσβαση στις καλύτερες προσφορές για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν. Πολλά brands μάλιστα δημιουργούν προσωποποιημένες διαφημιστικές καμπάνιες, οι οποίες στοχεύουν ειδικά στους νέους. Παράλληλα, πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, από e-shop τεχνολογίας, μέχρι καταστήματα ρούχων διαμορφώνουν έτσι τις σελίδες τους, ώστε ο χρήστης να έχει άμεση πρόσβαση σε προσφορές!
Βιωσιμότητα και σεβασμός στο περιβάλλον
Η βιωσιμότητα και η προστασία του περιβάλλοντος είναι ζητήματα που απασχολούν έντονα τους νεαρούς καταναλωτές σήμερα. Οι νέοι έχουν αρχίσει και σκέφτονται τις επιπτώσεις που έχουν οι επιλογές τους στο περιβάλλον και αυτό φυσικά περιλαμβάνει και τις αγορές τους. Έτσι, αναζητούν συνεχώς brands και επιχειρήσεις, οι οποίες ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές και έχουν ισχυρές περιβαλλοντικές αξίες. Αυτό είναι φυσικά κάτι το οποίο λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους οι επιχειρήσεις και έτσι εξασφαλίζουν ότι η φιλοσοφία τους σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος αποτυπώνεται ξεκάθαρα στα e-shops τους και στα προϊόντα τους!
Αγορές μέσω κινητού τηλεφώνου
Το κινητό τηλέφωνο είναι απαραίτητο αξεσουάρ και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των νέων στη σημερινή εποχή. Έχοντας το κινητό παντού και πάντα μαζί τους, είναι πανεύκολο να πραγματοποιούν online αγορές ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός κουμπιού! Για το λόγο αυτό, πολλές επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει το δικό τους app, ώστε οι χρήστες να κάνουν με άνεση τις αγορές τους μέσω κινητού τηλεφώνου, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Απλά χρησιμοποιώντας το κινητό τους, οι νέοι μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε μία τεράστια γκάμα από προϊόντα, να διαβάζουν κριτικές για αυτά, να συγκρίνουν τιμές και να πραγματοποιούν αγορές μέσα σε λίγα λεπτά!
Η επιρροή των Social Media
Η συντριπτική πλειοψηφία των νέων σήμερα έχει λογαριασμούς στα Social Media, πράγμα που επηρεάζει καθοριστικά τις αγοραστικές τους συνήθειες. Τα Social Media πλέον δεν είναι μόνο μέσα επικοινωνίας και εικονικής κοινωνικοποίησης, είναι και μέσα προώθησης και πώλησης προϊόντων. Είτε πρόκειται για ρούχα και προϊόντα ομορφιάς, είτε για υπηρεσίες, οι νέοι επηρεάζονται πολύ από όσα προτείνουν οι αγαπημένοι τους influencers στο Instagram, το Youtube και το Tik Tok, και σπεύδουν να τα αγοράσουν. Επιπλέον, πολλά Social Media έχουν ενσωματωμένα ηλεκτρονικά καταστήματα στις πλατφόρμες τους, οδηγώντας στην άνοδο αυτού που σήμερα ονομάζουμε κοινωνικό εμπόριο!
Προσωποποιημένη εμπειρία
Πλέον, οι online επιχειρήσεις αξιοποιούν με κάθε τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία για να προσφέρουν μια εμπειρία αγορών κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των νεαρών πελατών τους. Μέσω ειδικά σχεδιασμένων αλγορίθμων, μπορούν να παρακολουθήσουν τα ενδιαφέροντα και τις καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών και είναι έτσι σε θέση να τους προτείνουν αυτά ακριβώς τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και τους ταιριάζουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η αγοραστική εμπειρία να βελτιώνεται σημαντικά και έτσι να αυξάνονται οι πιθανότητες να προχωρήσει ο χρήστης σε κάποια αγορά!
Εύκολο check out και γρήγορο delivery
Η ευκολία και η ταχύτητα είναι δύο από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που αναζητούν οι νέοι από την online shopping εμπειρία τους και ειδικά από τη διαδικασία check out και παράδοσης. Οι νεαροί καταναλωτές εκτιμούν και προτιμούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία προσφέρουν εύκολο check out χωρίς περιττά βήματα, καθώς και γρήγορο και ευέλικτο delivery της παραγγελίας τους. Η υπηρεσία παράδοσης την ίδια ή την επόμενη μέρα είναι εξαιρετικά δημοφιλής, αφού επιτρέπει στους νέους να έχουν άμεσα στα χέρια τους αυτό που έχουν παραγγείλει!
Το online shopping είναι αναπόσπαστο κομμάτι της αγοραστικής συμπεριφοράς των νέων σήμερα! Από τα Social Media και τα κινητά τηλέφωνα, μέχρι την προσωποποίηση της εμπειρίας των online αγορών και τη βιωσιμότητα, υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουν οι νέοι. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Όσο η τεχνολογία εξελίσσεται, η αγοραστική εμπειρία θα συνεχίσει να αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς!
Δείτε επίσης: Ακτοπλοϊκά: Κυβερνητική σύσκεψη την Τρίτη (11/6) – Στο τραπέζι το πλαφόν ή η φορολόγηση των υπερκερδών (ΒΙΝΤΕΟ)