Ο ορεινός τουρισμός προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης και διαφοροποίησης της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα. Με τις πληρότητες να κυμαίνονται από 90% έως 100%, οι ξενοδόχοι και οι διαχειριστές καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης στους ορεινούς προορισμούς υποδέχονται το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας με αισιοδοξία. Οι ξενοδόχοι εκφράζουν την πεποίθηση ότι η ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου τουρισμού του βουνού θα είναι επωφελής για όλες τις πλευρές. Το τριήμερο αυτό αποτελεί μία από τις ελάχιστες περιόδους υψηλής επισκεψιμότητας στην τουριστική αγορά από τα Χριστούγεννα μέχρι το Πάσχα, και συμβάλλει στην τόνωση της οικονομίας των χειμερινών προορισμών για την υπόλοιπη χρονιά.
Ωστόσο, οι επαγγελματίες του ορεινού τουρισμού πιστεύουν ότι ήρθε η ώρα για αλλαγές και την υιοθέτηση μιας νέας στρατηγικής ανάπτυξης που θα επωφελήσει τόσο τις τοπικές αγορές όσο και τον ελληνικό τουρισμό συνολικά. Ένα στρατηγικό μοντέλο που θα επικεντρώνεται στον ορεινό τουρισμό, χωρίς την αναγκαιότητα χιονιού, προκειμένου οι ξενοδόχοι να βλέπουν σταθερές προοπτικές ανάπτυξης.
Στο πλαίσιο αυτής της νέας προσέγγισης, προγραμματίζεται η μετεξέλιξη των χιονοδρομικών κέντρων σε κέντρα ειδικών μορφών τουρισμού, που θα ενισχύσουν το τουριστικό προϊόν. Η ανάπτυξη του ορεινού τουρισμού θα μπορούσε να προσελκύσει τουλάχιστον 1 εκατομμύριο επιπλέον ξένους επισκέπτες, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στην άμβλυνση της εποχικότητας.
Σημαντικές υποδομές και η πλούσια ιστορία των ορεινών περιοχών μπορούν να ενισχύσουν την προσέλκυση τουριστών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η πρωτοβουλία της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, που αφορά την θεσμοθέτηση του Προορισμού Βιώσιμου Ορεινού Τουρισμού, είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Επιπλέον, οι επενδύσεις από διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες όπως η Accor και η Marriott στους ορεινούς προορισμούς δείχνουν την αυξανόμενη αναγνώριση του ορεινού τουρισμού ως στρατηγικής επιλογής για την τουριστική ανάπτυξη στην Ελλάδα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr