Πέντε «καυτοί» φάκελοι αυτό το καλοκαίρι για το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Πέντε «καυτοί» φάκελοι αυτό το καλοκαίρι για το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Πέντε “καυτούς φακέλους” καλείται να διαχειριστεί αυτό το καλοκαίρι το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Πρόκειται, όπως αναφέρουν παράγοντες του υπουργείου, για ζητήματα που “σέρνονται” επί σειρά ετών, αλλά ήρθε πλέον η ώρα να επιλυθούν. Θα είναι ένα “δύσκολο καλοκαίρι” για τον Κωστή Χατζηδάκη, λένε οι ίδιοι, ωστόσο προσθέτουν ότι ο υπουργός έχει τη φήμη “πολιτικού για τα δύσκολα”, δεν φοβάται το πολιτικό κόστος και για αυτό “τρέχει” ταυτόχρονα τους πέντε αυτούς “καυτούς φακέλους”.

Οι εν λόγω φάκελοι που βρίσκονται στο γραφείο του υπουργού έχουν ως εξής:

1. Ο εκσυγχρονισμός οκτώ δημόσιων επιχειρήσεων του Υπερταμείου με το “μοντέλο- ΔΕΗ”, με στόχο να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.
2. Η συμφωνία για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Αττικής και τη συγχώνευσή της με την Παγκρήτια Τράπεζα, που δημιουργεί τις βάσεις για τη σύσταση του πέμπτου τραπεζικού πυλώνα. Σημειώνεται ότι η συμφωνία υπεγράφη την περασμένη Πέμπτη και η σχετική νομοθετική ρύθμιση ήδη κατατέθηκε στη Βουλή.
3. Η ΛΑΡΚΟ.
4. Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ).
5. Η διαμάχη του ελληνικού δημοσίου (ΕΤΑΔ) με τον όμιλο Μαντωνανάκη για το Grand Resort Lagonisi.

Ειδικότερα:

1ος φάκελος: “Μοντέλο- ΔΕΗ” στις δημόσιες επιχειρήσεις του Υπερταμείου. Αφορά στις εξής εταιρείες:
– Ελληνικά Ταχυδρομεία (και η 100% θυγατρική τους: ΕΛΤΑ Courier).
– ΔΕΘ- Helexpo.
– Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ).
– Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ).
– ΓΑΙΑΟΣΕ.
– Ελληνικές Αλυκές.
– Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ).
– Όμιλος ΟΑΣΑ Συγκοινωνίες Αθηνών (ΟΑΣΑ και οι 100% θυγατρικές του: Οδικές Συγκοινωνίες- ΟΣΥ και Σταθερές Συγκοινωνίες- ΣΤΑΣΥ).

Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός, ακολουθώντας το μοντέλο που οδήγησε στην εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ, στο υπάρχον σχέδιο νόμου προβλέπονται:

– Η δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα με απλή διαδικασία, με βάση αποφάσεις του διευθύνοντος συμβούλου τής κάθε εταιρείας. Έως σήμερα η διαδικασία που προβλέπεται απαιτεί πολύ χρόνο, είναι εξαιρετικά γραφειοκρατική και αποτρεπτική για όποιον ενδιαφέρεται σοβαρά να διεκδικήσει μια θέση στελέχους σε κάποια από τις θυγατρικές εταιρείες του Υπερταμείου. Η διάρκεια της θητείας των στελεχών (γενικών διευθυντών και διευθυντών) αυξάνεται από 3ετής σε 4ετή με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά.
– Ευελιξία στις αμοιβές των στελεχών των ΕΛΤΑ και των υπολοίπων φορέων εκτός Γενικής Κυβέρνησης, ενώ, στις θυγατρικές εντός Γενικής Κυβέρνησης (δημόσιες συγκοινωνίες και ΓΑΙΑΟΣΕ) οι αμοιβές θα είναι σύμφωνα με το πρότυπο του ΕΦΚΑ.
– Πιο ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων του προσωπικού τους, με πε

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading