Σημαντικές πιέσεις στην κερδοφορία των επιχειρήσεων το 2024 αναδεικνύουν την ανάγκη για εξαγωγές και προσαρμογή στο νέο περιβάλλον. Η πίεση στην κερδοφορία των επιχειρήσεων, κυρίως όσων ανήκουν στην κατηγορία του μεσαίου μεγέθους, είναι εμφανής όχι μόνο το 2024 αλλά και για το 2025. Η βελτίωση των πωλήσεων και της κερδοφορίας πλέον δεν μπορεί να προέλθει από την εσωτερική αγορά, παρά μόνο από τις εξαγωγές. Ιδιαίτερα, οι επιχειρήσεις που προσφέρουν επώνυμα προϊόντα δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν τις ιδιωτικές ετικέτες, οι οποίες €πιπλέον πιέζουν τις τιμές. Η ανάπτυξη και η ενίσχυση της ιδιωτικής ετικέτας είναι ίσως ο μεγαλύτερος κίνδυνος που απειλεί την εν λόγω κατηγορία.
Επιπλέον, οι αυξήσεις στα κόστη παραγωγής, που προέρχονται από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχουν οδηγήσει σε ισχυρή κόπωση της κατανάλωσης. Οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν στο εξωτερικό για να επιβιώσουν, καθώς το εγχώριο περιβάλλον δεν προσφέρει τις απαιτούμενες προοπτικές.
Καθώς προχωρούμε στο 2024, η μεταβλητή της αγοραστικής δύναμης ερμηνεύεται ως κρίσιμη για την οικονομική απόδοση των εταιρειών. Ανάμεσα στις ανησυχίες, η πιθανή επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.