Ανακαλύψτε πώς οι Έλληνες καταναλωτές προσαρμόζουν τις δαπάνες τους για τις χριστουγεννιάτικες αγορές λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα προσαρμόζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις που επιφέρει η αύξηση του κόστους ζωής. Σύμφωνα με έρευνα της Klarna, οι Έλληνες δίνουν προτεραιότητα στην εξοικονόμηση και στη στρατηγική διαχείριση των πόρων τους, καθώς πλησιάζει η χριστουγεννιάτικη περίοδος Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα, ενώ το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη.
Συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, το 20,1% δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράσει λιγότερα δώρα. Επιπλέον, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως προγραμματίζει καλύτερα το γιορτινό μενού για να αποφύγει την σπατάλη τροφίμων.
Ο προϋπολογισμός των Ελλήνων καταναλωτών για τις χριστουγεννιάτικες αγορές παραμένει περιορισμένος φέτος. Συγκεκριμένα, το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1€ έως 50€, το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51€ και 100€, και το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101€ έως 250€. Αντίθετα, το 3% αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1001€ έως 2.000€.
Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν περισσότερα για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251-500€, ενώ οι γυναίκες τείνουν να έχουν μικρότερο budget.
Η υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων για την εξεύρεση οικονομικών προϊόντων είναι σε άνοδο. Οι καταναλωτές υιοθετούν έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να βελτιστοποιήσουν τις εορταστικές αγορές τους Οι πιο συχνοί τρόποι είναι οι αγορές κατά τη διάρκεια εκπτώσεων (56,6%), εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%) και προγράμματα επιστροφής χρημάτων (30%).
Η πλειονότητα (50,2%) προτιμά τις διαδικτυακές αγορές, ενώ το 33,1% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για να διευκολύνει την αγοραστική διαδικασία, κυρίως για τη σύγκριση τιμών και την εξοικονόμηση χρόνου.
Σε μια περίοδο που οι οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν τις καταναλωτικές συνήθειες, η έρευνα της Klarna αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερο οικονομικό σχεδιασμό και έξυπνες καταναλωτικές αποφάσεις.
Πηγή περιεχομένου: in.gr