Ανακαλύψτε πώς τα social media διαμορφώνουν τις χριστουγεννιάτικες επιθυμίες των παιδιών και την πίεση που αντιμετωπίζουν οι γονείς. Τα τελευταία χρόνια, η παραδοσιακή διαδικασία κατάρτισης μιας λίστας δώρων για τον Άγιο Βασίλη έχει υποστεί ριζικές αλλαγές. Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και κυρίως του Instagram, έχει αντικαταστήσει τον κλασικό κατάλογο δώρων, εντείνοντας την πίεση στους γονείς κατά τη διάρκεια μιας ήδη αγχωτικής οικονομικά περιόδου. Πλέον, οι influencers παρουσιάζουν διάφορα προϊόντα, κάτι που επηρεάζει τις επιθυμίες των παιδιών, οι οποίες δεν είναι μόνο αυξημένες αλλά και πιο ακριβές.
Η blogger Σαρλότ Χάρντινγκ αναφέρθηκε στην πίεση που προκαλεί η σύγχρονη χριστουγεννιάτικη λίστα δώρων, λέγοντας: «Η φετινή χρονιά έχει φέρει επιπλέον άγχη, καθώς οι εφηβικές επιθυμίες περιλαμβάνουν ακριβά gadgets και εμπειρίες όπως εισιτήρια για συναυλίες». Τα social media αυξάνουν τις προσδοκίες, δημιουργώντας μια συνθήκη όπου τα παιδιά αναμένουν περισσότερα, χωρίς να έχουν πλήρη γνώση των οικονομικών συνεπειών που αυτές οι επιθυμίες ενέχουν.
Ο ψυχολόγος Κάθριν Τζάνσον-Μπόιντ τονίζει ότι η εορταστική περίοδος μπορεί να γίνει ιδιαίτερα περίπλοκη για τους γονείς που προσπαθούν να εκπληρώσουν αυτές τις επιθυμίες. Οι οικονομικές πιέσεις, καθώς και οι προσδοκίες για κοινωνικές δραστηριότητες και γεύματα, μπορούν να δημιουργήσουν αισθήματα ανεπάρκειας και μοναξιάς.
Η Φιόνα Μπαρνάρντ, από την πλευρά της, επισημαίνει ότι συχνά τα παιδιά επιθυμούν απλώς να περάσουν χρόνο με την οικογένειά τους και όχι να περιβάλλονται από ακριβά δώρα. «Η σημασία των Χριστουγέννων έγκειται στο να μοιραζόμαστε αγάπη και χρόνο, αντί να αναλωνόμαστε σε υλικά αγαθά», καταλήγει, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να επιστρέψουμε στις βασικές αξίες της οικογενειακής ζωής.
Πηγή περιεχομένου: in.gr