Ερευνα της Klarna αποκαλύπτει τις προτιμήσεις και τις οικονομικές στρατηγικές των Ελλήνων για τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Οι Έλληνες καταναλωτές προσαρμόζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες εν μέσω οικονομικών προκλήσεων, επισημαίνοντας τη σημασία της εξοικονόμησης και της στρατηγικής διαχείρισης πόρων, σύμφωνα με νέα έρευνα της Klarna, της υπηρεσίας πληρωμών και αγορών που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσει τις τάσεις των χριστουγεννιάτικων αγορών.
Πάνω από το 50% των συμμετεχόντων (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα, ενώ το 41,1% σκοπεύει να περιορίσει τις δαπάνες σε μη απαραίτητα είδη. Συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα, με το 25,6% των ερωτηθέντων να οργανώνει καλύτερα το γιορτινό μενού για να αποφύγει τη σπατάλη τροφίμων.
Προϋπολογισμός και χριστουγεννιάτικες αγορές
Η πλειονότητα των καταναλωτών κρατά έναν περιορισμένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα. Συγκεκριμένα, το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1€ έως 50€, ενώ το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51€ και 100€. Το μεγαλύτερο ποσοστό, που ανέρχεται στο 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101€ έως 250€, με το 20,2% να σχεδιάζει να ξοδέψει από 251€ έως 500€.
Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251-500€, ενώ το 25% των γυναικών περιορίζεται στα 51-100€.
Έξυπνες πρακτικές για εορταστικές αγορές
Η αναζήτηση οικονομικών λύσεων και προϊόντων ενισχύεται από την τεχνολογία, με περισσότερους από το 27% των ερωτηθέντων να έχουν ήδη χρησιμοποιήσει λύσεις Buy Now, Pay Later, όπως η μέθοδος πληρωμής σε τρεις άτοκες δόσεις της Klarna. Οι καταναλωτές υιοθετούν ποικίλες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα, με την πλειονότητα να προγραμματίζει τις αγορές της και να κάνει εκπτώσεις κατά τη διάρκεια των αγορών.
Online vs Offline shopping
Η πλειονότητα (50,2%) των καταναλωτών ολοκληρώνει τις αγορές της online, ενώ το 28,4% ακολουθεί μια υβριδική προσέγγιση, και το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές φυσικές αγορές.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποιείται και τα Χριστούγεννα
Η τεχνολογία και η Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνουν τη διαδικασία αγορών, με το 33,1% των καταναλωτών να δηλώνει ότι χρησιμοποιεί AI για τις χριστουγεννιάτικες αγορές.
Συμπέρασμα
Καθώς οι οικονομικές προκλήσεις επηρεάζουν τις αγοραστικές συνήθειες, η έρευνα της Klarna αναδεικνύει την ανάγκη για καλύτερο οικονομικό σχεδιασμό και έξυπνες καταναλωτικές αποφάσεις. Αυτά τα Χριστούγεννα, η Klarna ενισχύει τους Έλληνες καταναλωτές στην εξυπνότερη και πιο σίγουρη ψώνια, προσφέροντας ευέλικτες λύσεις πληρωμών και σύγχρονα εργαλεία εξοικονόμησης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr