Προσηλωμένος στη στρατηγική του ατζέντα παραμένει ο όμιλος Σαράντη, παρότι διέρχεται ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, επενδύοντας σε πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της ανάπτυξης.
Τα παραπάνω επεσήμανε σήμερα, μεταξύ άλλων, η διοίκηση στο πλαίσιο παρουσίασης της Σαράντης στους αναλυτές.
Η διοίκηση παραμένει επικεντρωμένη στη διατήρηση της αναπτυξιακής δυναμικής του ομίλου και της ανταγωνιστικότητάς του, προστατεύοντας παράλληλα τα περιθώρια κερδοφορίας. «Θα επανεξετάζουμε συνεχώς το σχέδιο δράσης μας προκειμένου να ενεργοποιήσουμε περαιτέρω δράσεις μετριασμού ώστε να εξασφαλίσουμε βελτίωση στα περιθώρια κερδοφορίας.
Ταυτόχρονα, αναμένουμε ότι η στρατηγική μας επικέντρωση στο υψηλής αξίας HERO χαρτοφυλάκιό μας θα έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στις μελλοντικές μας προοπτικές ανάπτυξης.» αναφέρθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης.
Η μακροπρόθεσμη στρατηγική του ομίλου παραμένει αμετάβλητη, με έμφαση στην ανάπτυξη, είτε οργανική είτε μέσω εξαγορών, στην περαιτέρω ενίσχυση της δραστηριότητάς του στην γεωγραφική του περιοχή, στην βελτιστοποίηση των λειτουργικών του εξόδων, στις οικονομίες κλίμακας, στις συνέργειες και στην λειτουργική μόχλευση (operating leverage).
Στην σημερινή ετήσια ενημέρωση αναλυτών, ο όμιλος Σαράντη παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματά του για την χρήση του 2022, την στρατηγική του καθώς και τις εκτιμήσεις της διοίκησης για τα οικονομικά μεγέθη του 2023.
Το 2022 ήταν μια επιτυχημένη χρονιά για τον όμιλο, όπως αποδεικνύεται από την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεών του κατά 9,6%, εν μέσω ενός εξαιρετικά περίπλοκου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, που χαρακτηρίζεται από υψηλό πληθωρισμό, διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενεργειακή κρίση και προκλήσεις που προκλήθηκαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ο όμιλος δημιούργησε καθαρή θετική ταμειακή θέση 15,35 εκατ. ευρώ και ελεύθερες ταμειακές ροές, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή οικονομική του θέση. Επιπλέον, ο όμιλος εφάρμοσε με επιτυχία μια διαδικασία εξορθολογισμού προϊόντων, η οποία υποστήριξε την αύξηση του όγκου πωλήσεων φέτος και τοποθετεί στρατηγικά τον όμιλο για περαιτέρω μελλοντική ανάπτυξη εστιάζοντας στο χαρτοφυλάκιο HERO, τα προϊόντα υψηλής αξίας του ομίλου.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου κατά το 2022 ανήλθαν σε 445,07 εκατ. ευρώ από 406,26 εκατ. ευρώ το έτος 2021, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση κατά 9,55% αποτέλεσμα αύξησης σε αξία αλλά και σε όγκο πωλήσεων.
Η διαφοροποίηση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου, η έμφασή του στο HERO προϊοντικό χαρτοφυλάκιο, η ικανότητα του να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες ανάπτυξης καθώς και δράσεις τιμολογιακής πολιτικής ενίσχυσαν τις πωλήσεις του ομίλου σε όλη τη γεωγραφική περιοχή δραστηριοποίησης του και στις στρατηγικές κατηγορίες, ιδιαιτέρως στις κατηγορίες περιποίησης δέρματος, αντιηλιακής φροντίδας, αποσμητικών, καθαρισμού σώματος, σάκων απορριμμάτων, συσκευασίας τροφίμων, συμπληρωμάτων διατροφής, καθώς επίσης και καλλυντικών επιλεκτικής διανομής που ωφελήθηκαν από υψηλότερη ζήτηση.
Οι πωλήσεις στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 148,24 εκατ. ευρώ το έτος 2022 από 142,78 εκατ. ευρώ το έτος 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,82%, που υποστηρίχθηκε από ανάπτυξη στις στρατηγικές κατηγορίες προσωπικής φροντίδας και περιποίησης, όπως είναι η περιποίηση δέρματος, τα αντιηλιακά, τα αποσμητικά, τα αρώματα, τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών, καθώς επίσης και από τις κατηγορίες συσκευασίας τροφίμων και σάκων απορριμμάτων.
Παράλληλα, οι πωλήσεις στην Ελλάδα ενισχύθηκαν σημαντικά από την αξιοποίηση ευκαιριών ανάπτυξης στην αγορά της υγείας & φροντίδας και στα κανάλια εξαγωγών, καθώς επίσης και από αυξημένη ζήτηση στην κατηγορία των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής.
Δείτε επίσης: Συνελήφθησαν δύο άτομα για κατοχή και διακίνηση ακατέργαστης κάνναβης στην Αττική