Σφοδρή Αντίσταση Εργαζομένων κατά των Σχεδίων Εξυγίανσης της Volkswagen

Η διοίκηση της Volkswagen υπερασπίστηκε σήμερα ενώπιον περισσότερων από 10.000 εργαζομένων τα αυστηρότερα μέτρα λιτότητας που προανήγγειλε προχθές. Τα μέτρα περιλαμβάνουν το κλείσιμο ενός εργοστασίου, την κατάργηση του καθεστώτος «εγγυημένης απασχόλησης» και ενδεχόμενες περικοπές θέσεων εργασίας. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων προανήγγειλαν «σφοδρή αντίσταση».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην έδρα του Ομίλου, στο Βόλφσμπουργκ, τα μέλη της διοίκησης δέχθηκαν έντονες αποδοκιμασίες. Ο οικονομικός διευθυντής Αρνό ‘Αντλιτς αναφέρθηκε σε «πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα», τονίζοντας ότι στην Ευρώπη πωλούνται ετησίως δύο εκατομμύρια λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι πριν από την πανδημία του κορονοϊού. «Αυτό δύσκολα θα αλλάξει», σημείωσε, προσθέτοντας ότι για την VW, η οποία καταλαμβάνει το 1/4 της ευρωπαϊκής αγοράς, αυτό σημαίνει απώλεια 500.000 πωλήσεων αυτοκινήτων το χρόνο, ήτοι πωλήσεων δύο εργοστασίων. «Αυτό δεν σχετίζεται με τα προϊόντα μας ή τις κακές επιδόσεις των πωλήσεων. Απλώς η αγορά δεν υπάρχει πια», δήλωσε.

Η επικεφαλής του συμβουλίου των εργαζομένων της VW, Ντανιέλα Καβάλο, χαρακτήρισε τα σχέδια της διοίκησης ως «κήρυξη πτώχευσης» και προανήγγειλε «σφοδρή αντίσταση» σε ενδεχόμενο κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις. Κατηγόρησε τη διοίκηση για «έλλειψη ιδεών» και τόνισε ότι η απάντηση στην κρίση με μείωση κόστους και κλείσιμο εργοστασίων είναι «δήλωση χρεοκοπίας». Αcknowledging that the company faces serious problems, she emphasized that the new plans should only be considered when the business model is completely dead, which is not the case. Η Volkswagen «δεν υποφέρει από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, αλλά από το γεγονός ότι η διοίκηση δεν κάνει τη δουλειά της», είπε χαρακτηριστικά.

Ο επικεφαλής της VW, Τόμας Σέφερ, υποστήριξε ότι η εταιρία ξοδεύει περισσότερα από όσα κερδίζει και επιθυμεί να εξοικονομήσει πόρους για νέες επενδύσεις. «Χρειαζόμαστε χρήματα για επενδύσεις», σημείωσε, εξηγώντας ότι αν μειωθεί βιώσιμα το κόστος, η εταιρία θα μπορέσει να επενδύσει σε νέες καινοτόμες λύσεις.

Ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος, Βόλφγκανγκ Μπύχνερ, δήλωσε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν επιθυμεί να εμπλακεί στις διαδικασίες της Volkswagen, τονίζοντας ότι η αντιμετώπιση των προβλημάτων της είναι ευθύνη της. Ανέφερε, επίσης, ότι ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς αναγνωρίζει τη σημασία της Volkswagen ως μιας από τις μεγαλύτερες γερμανικές εταιρίες και θα συνεχίσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις.

Η Volkswagen λειτουργεί εργοστάσια σε πολλές γερμανικές πόλεις, όπως το Βόλφσμπουργκ, το Έμντεν και το Όσναμπρουκ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το εργοστάσιο που ενδέχεται να κλείσει είναι αυτό του Τσβικάου, όπου απασχολούνται 10.350 εργαζόμενοι και κατασκευάζονται διάφορα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Αν υπάρξει τελικά κλείσιμο, αυτό θα είναι το πρώτο στην 87χρονη ιστορία της εταιρίας.

©

Loading