Πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη ανησυχεί τους κατασκευαστές, με προειδοποιήσεις για την ανταγωνιστικότητα του κλάδου. Οι πρόσφατες στατιστικές δείχνουν μια ανησυχητική μείωση στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) στην Ευρώπη, γεγονός που έχει δημιουργήσει ανησυχίες στους κατασκευαστές του κλάδου. Οι καταναλωτές στη Γηραιά Ήπειρο φαίνεται να διστάζουν ολοένα και περισσότερο να προχωρήσουν στην αγορά τέτοιων οχημάτων, ενώ οι επιδοτήσεις από τις κυβερνήσεις έχουν περιοριστεί σημαντικά, κυρίως στη Γερμανία. Αυτή η πτωτική τάση έρχεται τη στιγμή που η Κομισιόν ασκεί πιέσεις για πιο αυστηρές εκπομπές ρύπων, οι οποίες μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσω της αύξησης των πωλήσεων BEV.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), ενώ οι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παρουσίασαν μια ήπια αύξηση κατά 0,8% στην ΕΕ και 0,9% σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 5,9% και 1,3% αντίστοιχα. Οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων, ο αυξημένος πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια δανεισμού συνέβαλαν στην περαιτέρω επιβράδυνση της αγοράς.
Στη Γερμανία, οι πωλήσεις BEV κατέγραψαν πτώση 27,4% το 2024, επηρεάζοντας αρνητικά και τις συνολικές πωλήσεις στην Ευρώπη, καθώς η χώρα αυτή παραμένει η κύρια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ. Από την άλλη πλευρά, στην Ελλάδα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παρουσίασαν αύξηση 36,5%, εν μέρει λόγω της διατήρησης επιδοτήσεων μέχρι το 2025.
Η ACEA εκφράζει την ανησυχία της για την πιθανή ανεπανόρθωτη ζημιά στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τονίζοντας την ανάγκη για έναν ρεαλιστικό και ευέλικτο σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ να διατηρήσει τη δέσμευσή της για κλιματική ουδετερότητα το 2050.
Πηγή περιεχομένου: in.gr