Σνακ: Πώς οι Millennials και η Gen Ζ επηρεάζουν τη διατροφική αγορά

Σνακ: Πώς οι Millennials και η Gen Ζ επηρεάζουν τη διατροφική αγορά

Μελέτη της επιρροής των Millennials και Gen Ζ στη σνακοβιομηχανία και την ανάπτυξή της στην Ελλάδα.

Οι νεότερες γενιές, όπως οι Millennials (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 1996) και πολύ περισσότερο η Gen Ζ (όσοι σήμερα είναι μεταξύ 12 και 27 χρονών), βρίσκονται συνεχώς σε κίνηση, έχοντας μια διαφορετική προσέγγιση στην κατανάλωση, όχι μόνο στα ρούχα και τα προϊόντα τεχνολογίας, αλλά και στο φαγητό. Βιωσιμότητα, ηθική, συμπερίληψη, ευκολία, ταχύτητα, υγεία και ευεξία είναι βασικοί όροι στην καθημερινότητα της Gen Ζ, που επιλέγουν ολοένα και περισσότερο τα σνακ αντί για ένα κανονικό γεύμα. Το παγκόσμιο αυτό trend έχει αρχίσει να γίνει ορατό και στη χώρα μας, με τους καταναλωτές να βρίσκουν πάντα χώρο στα έξοδά τους για την αγαπημένη τους απόλαυση, ακόμη και σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς της ακρίβειας.

Την ίδια στιγμή, οι βιομηχανίες των σνακ, έχοντας να κερδίσουν ένα διττό στοίχημα, αφενός να πείσουν ότι παράγουν υγιεινά προϊόντα που υπηρετούν τις αρχές του well being και αφετέρου να εδραιώσουν το ρόλο τους στην καθημερινή διατροφική ρουτίνα των καταναλωτών, κινούνται εξίσου γρήγορα με τους καλύτερους πελάτες τους.

Για παράδειγμα, η διοίκηση της PepsiCo Hellas, υπό την Inga Dengel, που στοχεύει να διπλασιάσει το οικονομικό αποτύπωμα της εν Ελλάδι θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού, δεν αποκλείει την πιθανότητα μελλοντικών εξαγορών στον τομέα των σνακ. Άλλωστε, σε σχέση με τις ισχνές επιδόσεις στα αναψυκτικά, το πραγματικό όπλο της εταιρείας είναι τα σνακ. Η PepsiCo Hellas υπολογίζει ότι διατηρεί μερίδιο 35% στα τσιπς πατάτας και γαριδάκια και 50% στα σνακ από επεξεργασία εξαγωγής καρπών (nuts extruded snacks).

Νέα επενδυτικά σχέδια προγραμματίζει η El Sabor, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1993 στην Ελλάδα ως η πρώτη παραγωγική μονάδα nacho chips. Η εταιρεία έχει υποβάλει αίτημα ένταξης της επένδυσης στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου, για συνολικό επιλέξιμο κόστος ύψους 4,53 εκατ. ευρώ, επιδιώκοντας να ωφεληθεί από την επιδότηση μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης και των φορολογικών απαλλαγών που προβλέπουν οι διατάξεις του νόμου.

Με σημαντική άνοδο κατά 14,6% κινήθηκε ο τζίρος της Agrino το 2023, φθάνοντας 43,6 εκατ. ευρώ, κυρίως από τη δυναμική πορεία της κατηγορίας των ρυζογκοφρετών. Η παρουσία της Agrino σε περισσότερα σημεία πώλησης έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επέκταση αυτής της κατηγορίας.

Τα προϊόντα της Chipita που ενσωματώθηκαν στο χαρτοφυλάκιο της Mondelez Ελλάς είχαν θετική επίδραση στον τζίρο, που αυξήθηκε κατά 92,49 εκατ. ευρώ για την οικονομική χρήση του 2023.

Οι τιμές σε μπισκότα, κρουασάν και άλλα σνακ έχουν αυξηθεί κατά 33,4% από τον Ιούλιο του 2021 έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Ειδικότερα, για τα πατατάκια και τα γαριδάκια η άνοδος φτάνει το 19,3%, ενώ στα σοκολατοειδή η αύξηση είναι 32,4%.

Loading