Αναλύσεις για τις μεταβολές τιμών στα σούπερ μάρκετ και οι τάσεις στην αγορά καταναλωτικών αγαθών. Οριακή αύξηση στις τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ καταγράφεται για τον Φεβρουάριο 2025, με ποσοστό +0,60% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2024, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Η έρευνα επισημαίνει επίσης μείωση -0,35% στο κυλιόμενο 12μηνο (3/2024-2/2025) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Στην έρευνα εξετάστηκαν οι πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων αποκλειστικά σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Η αύξηση του πληθωρισμού κατά +0,60% αποδίδεται σε μικρές γενικά μεταβολές, καθώς και στην αλληλεξουδετέρωση επιδράσεων από συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων που έχουν παρουσιάσει αύξηση λόγω συγκυριακών παραγόντων, όπως τα είδη που σχετίζονται με το κακάο, τον καφέ και τα θαλασσινά. Παράλληλα, πολλές άλλες κατηγορίες καταγράφουν μείωση τιμών. Οι σημαντικότερες μειώσεις καταγράφηκαν στις τροφές και είδη για κατοικίδια (-7,08%) και στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-5,58%).
Η κατηγορία των σούπερ μάρκετ παρουσιάζει επιπλέον αύξηση σε προϊόντα όπως τα μπισκότα και σοκολάτες (+5,47%), επηρεαζόμενα από τις διεθνείς τιμές κακάου και καφέ. Αναμένονται επίσης αυξήσεις στα τυροκομικά προϊόντα, λόγω μειωμένου ζωικού κεφαλαίου το 2024, λόγω των ασθενειών των ζώων. Οι λόγοι πίσω από την τάση των τιμών περιλαμβάνουν την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, καθώς και τη δυναμική των προσφορών στα καταστήματα.
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που βασίζεται σε ανάλυση πραγματικών μηνιαίων πωλήσεων, αποτυπώνει τις αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών και την πορεία των τιμών στα σούπερ μάρκετ, το κύριο κανάλι διάθεσης βασικών καταναλωτικών αγαθών σήμερα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr