Σούπερ μάρκετ: Έρχεται αύξηση τιμών στα προϊόντα;

Σούπερ μάρκετ: Έρχεται αύξηση τιμών στα προϊόντα;

Ανάλυση των πιθανών ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ ενόψει κατάργησης του πλαφόν κερδοφορίας. Το πρώτο τετράμηνο του έτους αναδεικνύεται κρίσιμο τόσο για την αγορά όσο και για το υπουργείο Ανάπτυξης. Η καλή ή κακή πορεία των προμηθευτών και λιανεμπόρων θα καθορίσει αν θα καταργηθεί το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους μέχρι τις 30 Απριλίου.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τον πρώτο μήνα του έτους, ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ διατηρήθηκε σε μηδενικά επίπεδα, βελτιώνοντας έτσι τις επιδόσεις του Δεκεμβρίου. Ωστόσο, οι επόμενοι τρεις μήνες, που περιλαμβάνουν την Καθαρή Δευτέρα και το Πάσχα, προμηνύουν προκλήσεις για τις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές τους. Η κατάσταση θα παρακολουθείται στενά από το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο θα μπορούσε να αλλάξει την πολιτική του ανά πάσα στιγμή.

Η τρέχουσα δυναμική του πληθωρισμού φαίνεται να έχει εξαντληθεί, γεγονός που σηματοδοτεί την επικείμενη κατάργηση της διάταξης που επιβάλλει πλαφόν στη μικτή κερδοφορία των επιχειρήσεων, όπως ίσχυε το 2021. Πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές επιχειρήσεις, κυρίως προμηθευτικές, έχουν ήδη προσαρμοστεί σε αυτές τις ρυθμίσεις, γεγονός που εγείρει ανησυχίες για πιθανές ανατιμήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να προκύψουν μετά την λήξη της εν λόγω διάταξης.

Λίγες ημέρες πριν από την απελευθέρωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, αναμένονται συναντήσεις μεταξύ του υπουργείου και φορέων της αγοράς, όπου θα εξεταστούν οι συνέπειες και πιθανές διαβεβαιώσεις. Η απάντηση σε οποιοδήποτε ανατιμητικό κύμα θα μπορούσε να επαναφέρει περιορισμούς, αλλά θα πρέπει να διατηρηθεί η εμπορική ελευθερία των επιχειρήσεων σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, εν μέσω μιας κατανάλωσης που δοκιμάζεται.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play