Σούπερ μάρκετ: Στα ταμεία τους έφεραν 646 εκατομμύρια παραπάνω οι ανατιμήσεις

Σούπερ μάρκετ: Στα ταμεία τους έφεραν 646 εκατομμύρια παραπάνω οι ανατιμήσεις

Συνεχίζει για έναν ακόμα μήνα να ωθεί τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ο πληθωρισμός.

Συνεχίζει για έναν ακόμα μήνα να ωθεί τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ο πληθωρισμός, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς, Circana, για τον Οκτώβριο, τα οποία έχει στη διάθεσή του το Capital.gr.

Πιο συγκεκριμένα η αύξηση του τζίρου στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά φέτος στους δέκα μήνες του έτους είναι 9,5%, και αφορά στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, τα τρόφιμα, τα προϊόντα ατομικής περιποίησης και ομορφιάς καθώς και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού (απορρυπαντικά – καθαριστικά).

Αυτό σημαίνει ότι στα ταμεία των σούπερ μάρκετ εισέρευσαν φέτος στους δέκα μήνες από Ιανουάριο έως και Οκτώβριο, έσοδα κατά 646 εκατομμύρια ευρώ αυξημένα για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, φτάνοντας στα 7,46 δισεκατομμύρια ευρώ από 6,82 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από τα 7,46 δισεκατομμύρια ευρώ, έσοδα 5,68 δισεκατομμύρια ευρώ προήλθαν από τα τρόφιμα που συμβάλλουν με ποσοστό 76,2% στο συνολικό τζίρο, τα προϊόντα ατομικής περιοποίησης και ομορφιάς έφεραν έσοδα 846 εκατ. ευρώ (776 εκατ. ευρώ στο δεκάμηνο του 2022) με συμμετοχή 11,3% και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού 744 εκατ. ευρώ (680 εκατ. στο δεκάμηνο του 2022) με συμμετοχή 10,5%. Ένα μικρό ποσοστό συμμετοχής στο τζίρο των ταχυκίνητων αγαθών στην εξεταζόμενη χρονική περίοδο – στα επίπεδα του 2,5% – προήλθε από λοιπά προϊόντα (ποσό 188 εκατ. ευρώ).

Σε ό,τι αφορά την αύξηση τιμών στα βασικά αγαθά που προαναφέραμε, στο φετινό δεκάμηνο – σε σχέση με το δεκάμηνο του 2022 – ανήλθε στο 7,7% από 6,9% που ήταν το αντίστοιχο ποσοστό ανατιμήσεων στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022 σε σχέση με το 2021.

Αυτό που παρατηρείται με βάση τα στοιχεία της Circana είναι ότι μόνο για τον Οκτώβριο παρά το γεγονός ότι οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν, ήταν οι μικρότερες σε ποσοστό – ανήλθαν σε 3,1% – που εμφανίστηκαν στην αγορά από τον Μάρτιο του 2022 όταν οι ανατιμήσεις το συγκεκριμένο μήνα ήταν 1,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.


Οι ανατιμήσεις από τον Μάριο του 2022 έως και σήμερα ανά μήνα:

  • Μάρτιος 2022: 1,6%
  • Απρίλιος: 2022: 3,5%
  • Μάιος 2022: 4%
  • Ιούνιος 2022: 6,8%
  • Ιούλιος 2022: 8,2%
  • Αύγουστος 2022: 9,6%
  • Σεπτέμβριος 2022: 11,1%
  • Οκτώβριος 2022: 10,3%
  • Νοέμβριος 2022: 11,5%
  • Δεκέμβριος 2022: 11,4%
  • Ιανουάριος 2023: 11,2%
  • Φεβρουάριος 2023: 11,5%
  • Μάρτιος 2023: 10,1%
  • Απρίλιος 2023: 9,5%
  • Μάιος 2023: 7,8%
  • Ιούνιος 2023: 7,8%
  • Ιούλιος 2023: 6,4%
  • Αύγουστος 2023: 5,5%
  • Σεπτέμβριος 2023: 4,3%
  • Οκτώβριος 2023: 3,1%

Αυξημένος ο τζίρος των προϊόντων που πωλούνται υπό καθεστώς προσφοράς

Αυξημένη είναι την ίδια στιγμή η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, όπου στην πρώτη κατηγορία λόγω της μείωσης τιμών το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 21,3% σε 24,9% και στη δεύτερη από 21,7% σε 25,6%.

Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε από 21,9% που ήταν το 2022 σε 25,1% φέτος στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου.

Πηγή: capital

Δείτε επίσης: Στιγμιότυπα από τον εορτασμό του Μουσείου Μαρία Κάλλας για τα 100 χρόνια από την γέννησή της

Loading

Play