Σούπερ μάρκετ: Το στοίχημα των τιμών στα ράφια και οι νέοι συσχετισμοί δυνάμεων

Σούπερ μάρκετ: Το στοίχημα των τιμών στα ράφια και οι νέοι συσχετισμοί δυνάμεων

Αναλύουμε την εξέλιξη των τιμών στα σούπερ μάρκετ και τους νέους συσχετισμούς δυνάμεων στην αγορά τροφίμων. Τον περασμένο Δεκέμβριο, καταγράφηκε για πρώτη φορά μετά από 3,5 χρόνια αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα, γεγονός που προκάλεσε ικανοποίηση στους κύκλους του Υπουργείου Ανάπτυξης και του οργανωμένου λιανεμπορίου. Ωστόσο, φωνές εντός του κλάδου υποστηρίζουν ότι η κατάσταση θα ήταν καλύτερη εάν υπήρχε περισσότερος ανταγωνισμός. Κάποιοι μάλιστα εκτιμούν ότι θα μπορούσαν να αποφευχθούν οι παρεμβατικές ενέργειες για τη συγκράτηση των τιμών.

Η συγκέντρωση του τζίρου στα χέρια λίγων μεγάλων αλυσίδων έχει ατονήσει την ένταση της εμπορικής σύγκρουσης για την προσέλκυση των καταναλωτών και έχει περιορίσει τη δημιουργικότητα στην υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων. Σύμφωνα με την NielsenIQ, το μερίδιο αγοράς των 10 μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ το 2022 φθάνει το 82,3%, σε σύγκριση με λιγότερο από 70% το 2009.

Η οικονομική κρίση και η πανδημία ενίσχυσαν τα μεγαλύτερα δίκτυα, τα οποία μπορούσαν να προσφέρουν καλύτερες τιμές στους καταναλωτές και να επεκταθούν σε ευρύτερα τμήματα της αγοράς. Οι εξαγορές, όπως η απόκτηση του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη, άλλαξαν δραματικά τους συσχετισμούς δυνάμεων. Η εξαγορά καταστημάτων αποδείχθηκε ως ο πιο οικονομικός και ευέλικτος τρόπος ανάπτυξης στην αγορά.

Αναζητείται ένας νέος παίκτης που θα μπορούσε να ταράξει τα νερά της αγοράς, επιφέροντας ανατροπές τόσο στις τιμές όσο και στην καινοτομία. Ωστόσο, οι προοπτικές για επενδύσεις που θα οδηγήσουν σε σημαντική μείωση τιμών φαίνεται να είναι περιορισμένες, κυρίως λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play