Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, με ανακοίνωσή της, απαντά στο σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς περί ζητημάτων ασφαλείας. Τονίζει κατηγορηματικά ότι τη λειτουργία του Μετρό διέπουν τα πλέον σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και η συντήρηση του δικτύου γίνεται σύμφωνα με τα εγχειρίδια προληπτικής και επιδιορθωτικής συντήρησης.
Επιπλέον, ανακοινώνει την έναρξη του μεγαλύτερου έργου αναβάθμισης της επιδομής στο Μετρό, με την προκήρυξη δύο διαγωνισμών για αλλαγή σιδηροτροχιάς, συνολικού ύψους 8 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι:
– Το έργο αφορά στην αλλαγή 32 χλμ. σιδηροτροχιάς του δικτύου των Γραμμών 2 και 3 και αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδίου αναβάθμισης του Μετρό, 25 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του. Η ΣΤΑΣΥ κρίνει αναγκαία την εκτέλεση του έργου πριν την εξάντληση του ορίου ζωής του εξοπλισμού, που προσδιορίζεται στα 30 χρόνια.
– Οι μετρήσεις φθορών δείχνουν ότι βρίσκονται εντός των προβλεπόμενων ορίων και καταδεικνύουν την ανάγκη σταδιακής αντικατάστασης, προκειμένου να διατηρηθούν τα υψηλά επίπεδα ασφαλούς εκτέλεσης του μεταφορικού έργου.
– Το έργο αφορά σε αλλαγές σιδηροτροχιάς σε σημεία του δικτύου όπου σημειώνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την καθημερινή λειτουργία.
– Τα δρομολόγια εκτελούνται σύμφωνα με το υπάρχον χειμερινό πρόγραμμα, χωρίς να παρατηρούνται καθυστερήσεις.
Η ΣΤΑΣΥ, απαντώντας σε επισημάνσεις για την ασφάλεια του δικτύου, επιμένει στη χρησιμοποίηση σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και στην τήρηση διεθνών κανόνων συντήρησης από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.