Σταθεροποίηση και ήπια αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2025

Σταθεροποίηση και ήπια αύξηση πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2025

Σύμφωνα με έρευνα τάσεων λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών) του ΙΕΛΚΑ, ο όγκος και η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ θα σταθεροποιηθούν και θα καταγράψουν αύξηση 0,8% το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024.

Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο 2024, με δείγμα 150 ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων από τη Γενική Διεύθυνση και τα τμήματα Marketing και Πωλήσεων. Τα αποτελέσματα καταγράφουν τις προσδοκίες των στελεχών του κλάδου για το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι οποίες συνοψίζονται σε:

– Αύξηση της αξίας των πωλήσεων (+0,8%) σε σχέση με το 2024

– Σταθεροποίηση του όγκου πωλήσεων (+0,1%) στο ίδιο χρονικό διάστημα

– Διατήρηση του οικονομικού κλίματος σε θετικά επίπεδα, αλλά με προβληματισμό.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (48%) αναμένει αύξηση αξίας στις πωλήσεις το επόμενο εξάμηνο, ενώ το 23% θεωρεί ότι θα υπάρξει μείωση. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι προσδοκίες για το μέλλον του κλάδου είναι συγκρατημένες, με τις εκτιμήσεις των στελεχών να δείχνουν μια μείωση της ανάπτυξης το 2025 σε χαμηλότερους ρυθμούς.

Η αρνητική τάση στην εκτίμηση της οικονομικής κατάστασης της χώρας διατηρείται, με μόλις το 23% να πιστεύει ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί. Οι εκτιμήσεις για το οικονομικό κλίμα είναι πιο πτωτικές, αποτέλεσμα των σταθερών πωλήσεων και της μη αύξησης των τιμών.

Ανάμεσα στα θέματα που εξετάστηκαν, οι περισσότερες επιχειρήσεις (51%) αναμένουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα το 2023. Η έρευνα υποδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων αντιμετωπίζουν ένα απαιτητικό περιβάλλον, με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για το εγγύς μέλλον.

Loading

Play