Σύμφωνο Αδελφοποίησης μεταξύ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο της Νέας Υόρκης

Σύμφωνο Αδελφοποίησης μεταξύ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, με το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο της Νέας Υόρκης

Με την υπογραφή Συμφώνου Αδελφοποίησης μεταξύ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου της Νέας Υόρκης, επισφραγίστηκε η συνεργασία μεταξύ των δύο επιμελητηρίων για την προώθηση της συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής και της ελληνοαμερικανικής επιχειρηματικότητας.

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε χθες κατά τη διάρκεια του διεθνούς ψηφιακού συνεδρίου: «Exports turn Crisis into Opportunity», το οποίο διοργάνωσαν από κοινού ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων και το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο της Νέας Υόρκης και τελούσε υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Το Σύμφωνο Αδελφοποίησης υπέγραψαν ο Κωνσταντίνος Μίχαλος και ο Μάρκος Δρακοτός, πρόεδροι των δύο επιμελητηρίων, ενώ το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο της Νέας Υόρκης εκπροσώπησε στην Αθήνα ο Αντώνης Κοντομίχαλος.

Σκοπός της συνεργασίας μεταξύ των δύο επιμελητηρίων, όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΕΒΕΑ, είναι η από κοινού προώθηση της συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής και της ελληνοαμερικανικής επιχειρηματικότητας και βιομηχανίας, η διοργάνωση και προώθηση κοινών εκδηλώσεων μεταξύ των δύο φορέων, καθώς γενικότερα η ανάπτυξη των ελληνικών και ελληνοαμερικανικών συμφερόντων τόσο από οικονομική όσο και από πολιτιστική άποψη.

 

Περίπου 270 επιχειρήσεις πραγματοποιούν το 50% των εξαγωγών

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ, Κ. Μίχαλος αναφέρθηκε στον ρόλο των επιμελητηρίων και στη συμβολή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην πορεία ανάκαμψης. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια, παρά το αντίξοο περιβάλλον, η ελληνική οικονομία αποκτά σταδιακά αλλά σταθερά εξωστρεφή προσανατολισμό. «Σήμερα, οι ελληνικές εξαγωγές στηρίζονται σε λίγες μεγάλες επιχειρήσεις: με περίπου 270 επιχειρήσεις να πραγματοποιούν το 50% των εξαγωγών, ενώ οι πέντε μεγαλύτερες εξ αυτών καλύπτουν το 25,9% των εξαγωγών» όπως είπε.

Ρόλο-κλειδί στην ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, συνέχισε ο ίδιος, έχει η ενδυνάμωση και η στήριξη της εξαγωγικής δραστηριότητας των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.

Σε αυτό το πεδίο, τόνισε ο κ. Μίχαλος, τα επιμελητήρια δίνουν αγώνα για τη στήριξη της μικρομεσαίας εξαγωγικής επιχείρησης, μέσα από την ανάπτυξη στοχευμένων δράσεων και υπηρεσιών. Αλλά και με τη διατύπωση εξειδικευμένων προτάσεων και αιτημάτων προς την Πολιτεία.

Συνοπτικά ανέφερε ο πρόεδρος κάποιες από αυτές τις δράσεις:

   – Τα επιμελητήρια σε όλη την Ελλάδα αποτελούν βασική πηγή πληροφόρησης των ενδιαφερομένων για τις εξαγωγικές αγορές, αλλά και για τις διαδικασίες ίδρυσης μίας εξαγωγικής επιχείρησης. Βρίσκονται σε επαφή με τους οικονομικούς και εμπορικούς υπαλλήλους των ελληνικών πρεσβειών στο εξωτερικό, διοργανώνουν εμπορικές αποστολές σε ξένες χώρες, αλλά και αποστολές ξένων χωρών προς την Ελλάδα, οργανώνουν εμπορικές συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, ενώ παρακολουθούν διεθνή προγράμματα με εμπορικό και οικονομικό ενδιαφέρον.

   – Μέσω της συνεχούς παρακολούθησης των θεμάτων εξωτερικού εμπορίου μπορούν να κατευθύνουν τους ενδιαφερόμενους να εξάγουν, παρέχοντας τους πληροφορίες για πιθανούς ξένους εταίρους (εισαγωγείς κλπ), για τα προϊόντα που ενδιαφέρουν τις περισσότερες ξένες αγορές, καθώς και για τις διαδικασίες εξαγωγής, πληρωμών, δασμών, τελωνείων.

   – Η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με το υπουργείο Εξωτερικών και συγκεκριμένα, με τη γενική γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας, με αντικείμενο τον από κοινού σχεδιασμό και την υλοποίηση πρωτοβουλιών στήριξης της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, της επιχειρηματικής δικτύωσης και προβολής στις αγορές του εξωτερικού.

   – Πραγματοποιούνται, σε συστηματική βάση έρευνες και μελέτες για μια πλήρη και ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά. Των προβλημάτων και των δυσκολιών, αλλά και των ευκαιριών και των δυνατοτήτων εξωστρέφειας, σε κάθε κλάδο, σε κάθε περιοχή της χώρας. Και με τη γνώση αυτή διατυπώνονται και τεκμηριωμένες προτάσεις και αιτήματα προς την Πολιτεία.

©Πηγή: amna.gr

Loading