Το σύνδρομο του κραγιόν: η αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών σε περιόδους οικονομικής κρίσης

Το σύνδρομο του κραγιόν: η αύξηση των πωλήσεων καλλυντικών σε περιόδους οικονομικής κρίσης

Αναλύεται η σύνδεση των πωλήσεων καλλυντικών με την οικονομική αβεβαιότητα, εστιάζοντας στο σύνδρομο του κραγιόν. Το φαινόμενο του συνδρόμου του κραγιόν ή lipstick effect, περιγράφει τη συνήθεια των καταναλωτών να επενδύουν σε μικρές πολυτελείς αγορές κατά τη διάρκεια οικονομικών κρίσεων. Οι καταναλωτές επιλέγουν προϊόντα όπως καλλυντικά, καθώς προσφέρουν μια αίσθηση ευχαρίστησης και αυτοεκτίμησης σε δύσκολες εποχές. Το σύνδρομο του κραγιόν έχει αναγνωριστεί από τη δεκαετία του 1990, όταν η οικονομολόγος Εμιλι Σορ υποστήριξε ότι οι γυναίκες τείνουν να δαπανούν περισσότερα σε καλλυντικά όταν οι οικονομικές συνθήκες είναι τεταμένες.

Σύμφωνα με στοιχεία από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων, οι πωλήσεις καλλυντικών στην Ελλάδα παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, με τον τομέα του μακιγιάζ να ξεχωρίζει, καταγράφοντας αύξηση πάνω από 11% το 2024 σε σύγκριση με το 2023, κάτι που ενισχύει τη θεωρία του κραγιόν.

Αυτό το φαινόμενο δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο των καλλυντικών, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλες κατηγορίες μικρών πολυτελειών, όπως σοκολατάκια ή αρώματα. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι καταναλωτές επιλέγουν να επενδύσουν σε τέτοιες αγορές για να διατηρήσουν την αίσθηση ελέγχου και ευχαρίστησης, όταν οι οικονομικοί πόροι είναι περιορισμένοι. Η σχέση μεταξύ οικονομικής κρίσης και πωλήσεων καλλυντικών επιβεβαιώνει την ανάγκη των καταναλωτών να αντλούν ευχαρίστηση από μικρές πολυτελείς αγορές, όταν η μεγαλύτερη κατανάλωση φαίνεται αβέβαιη.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play