Η οικονομική ανασφάλεια και η μειωμένη καταναλωτική εμπιστοσύνη συνεχίζουν να απασχολούν τους Έλληνες, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ Ελλάδος. Η πρόσφατη έρευνα της ΕΥ Ελλάδος (Εrnst & Young) Future Consumer Index 2024 παρέχει οδηγίες στις επιχειρήσεις για την προσέγγιση των καταναλωτών, αλλά υποδεικνύει και μια πιο ανησυχητική πραγματικότητα. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα παραμένει σταθερά κλονισμένη, ενώ η οικονομική αβεβαιότητα και δυσπραγία των νοικοκυριών όχι μόνο δεν αμβλύνεται, αλλά βαθαίνει επικίνδυνα. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν ότι το 96% των καταναλωτών ανησυχεί για την αύξηση του κόστους ζωής, γεγονός που καταρρίπτει τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης περί αποτελεσματικότητας των μέτρων κατά της ακρίβειας.
Διευρύνεται η ψαλίδα μεταξύ της Ελλάδας και άλλων ανεπτυγμένων χωρών σε ό,τι αφορά τις συνέπειες της παρατεταμένης κρίσης κόστους ζωής. Μια σημαντική μερίδα του πληθυσμού στην Ελλάδα δεν βιώνει απλώς οικονομικές δυσκολίες, αλλά κρίση αξιοπρεπούς διαβίωσης. Η ανάλυση της ΕΥ επιβεβαιώνει ότι παρά τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών, η πραγματική αγοραστική δύναμη των μισθών έχει κατρακυλήσει σε απαράδεκτα επίπεδα.
Επιπλέον, οι Έλληνες καταναλωτές αναμένονται να σφίξουν το ζωνάρι το 2025, με τις δαπάνες τους να μειώνονται αισθητά. Ενδεικτικά, το 80% των καταναλωτών σκοπεύει να περιορίσει τις αγορές ειδών πολυτελείας, ενώ το 54% αναμένει ότι θα μειώσει τη συνολική του κατανάλωση. Η εικόνα αυτή υποδηλώνει μια αναδυόμενη ανησυχία για την οικονομική κατάσταση, με τους Έλληνες να παραμένουν πιο απαισιόδοξοι σε σύγκριση με το παγκόσμιο δείγμα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr