Οικονομικές προκλήσεις και βελτιώσεις καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΟΒΕ. Με αρκετές δυσκολίες συνεχίζουν να πορεύονται τα νοικοκυριά στην Ελλάδα, ενώ η έννοια της αποταμίευσης παραμένει μακρινή για πολλούς, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΟΒΕ. Η πλειοψηφία των πολιτών θεωρεί ότι οι τιμές των βασικών αγαθών θα αυξηθούν.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης σημείωσε ήπια άνοδο τον Ιανουάριο, φθάνοντας τις 43,4 μονάδες, από 44,5 τον Δεκέμβριο. Ωστόσο, οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι στην ΕΕ, με σημαντική διαφορά από τους υπόλοιπους. Σημειώνονται επίσης θετικές προοπτικές όσον αφορά την οικονομική κατάσταση, αλλά η διάθεση για μεγάλες αγορές φαίνεται να εξασθενεί. Η επιδείνωση των προσδοκιών για την οικονομική κατάσταση της χώρας είναι ανησυχητική.
Η πρόβλεψη για την οικονομική κατάσταση της χώρας εντός του επόμενου 12μήνου είναι επίσης δυσοίωνη, καθώς οι προβλέψεις επιδεινώθηκαν, με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις -46,1 μονάδες, ενώ έξι στους δέκα καταναλωτές αναμένουν αρνητικές εξελίξεις.
Βελτίωση στον δείκτη οικονομικού κλίματος:
Στον τομέα της οικονομίας, παρατηρείται μια θετική στροφή στον δείκτη οικονομικού κλίματος, ο οποίος αυξήθηκε τον Ιανουάριο και ανήλθε στις 108,6 μονάδες, κυρίως λόγω της θετικής επίδρασης από τις βιομηχανικές και κατασκευαστικές δραστηριότητες.
Προβληματισμός για τη μελλοντική οικονομική κατάσταση:
Παρά τη βελτίωση του δείκτη, οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν αβεβαιότητα για τις μελλοντικές οικονομικές εξελίξεις και είναι προσεκτικοί σχετικά με τις σημαντικές δαπάνες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr