Με 9 απλά κόλπα, οι οδηγοί αυτοκινήτων μπορούν να καταναλώσουν λιγότερη βενζίνη, σύμφωνα με τον δάσκαλο ασφαλούς οδήγησης, Κωνσταντίνο Ιαβέρη που μίλησε σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ.
Συνετή χρήση κλιματισμού
Το ιδανικότερο είναι οι οδηγοί ΙΧ να χρησιμοποιούν αυτόματο κλιματισμό και να μην κατεβάζουν τη θερμοκρασία στους 16 βαθμούς και να ανεβάζουν πάρα πολύ την ένταση του αέρα. Γιατί με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί συνέχεια σε εμπλοκή ο κινητήρας. Το air-condition είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον κινητήρα, με έναν ιμάντα. Οπότε με το που γίνεται εμπλοκή, αυτό αρχίζει και κόβει τον κινητήρα. Επίσης ανέφερε ότι η η ιδανική θερμοκρασία στο κλιματισμό είναι να μπει στους 23 βαθμούς με 24 βαθμούς και η ταχύτητα του αέρα να μπει στους 1 με 2 και να διατηρηθεί η καμπίνα.
Και συνέχισε λέγοντας ότι η θερμοκρασία στο αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι δροσερή διότι σε αντίθετη περίπτωση ο ιδιοκτήτης του ΙΧ μπορεί να πάθει ύπνωση, θερμοπληξία, αλλά και να νιώσει κούραση.
Το σέρβις στο κλιματιστικό αυτοκινήτου
Το κλιματιστικό αυτοκινήτου θέλει σέρβις ανά δύο χρόνια και θα πρέπει να αλλάζει κάθε χρόνο το φίλτρο για τη γύρη, για τη σκόνη. Ωστόσο τη ίδια ώρα διευκρίνισε ότι εάν γίνει αυτό το σέρβις δεν σημαίνει ότι το κλιματιστικό θα καίει λιγότερο. Για το κομμάτι της οικονομίας καυσίμου υπάρχουν πάρα πολλά tips όπως τα ελαστικά, συμπλήρωσε.
Κλείσιμο παραθύρων στις υψηλές θερμοκρασίες
Είναι απαραίτητο να κλείνουν οι οδηγοί τα παράθυρα του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες. Δηλαδή εάν ο οδηγός είναι σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ή σε εθνικό δίκτυο- συνήθως σε ταξίδι -δεν θα πρέπει να ανοίγει τα παράθυρα αλλά θα πρέπει να ανοίγει το κλιματισμό σε χαμηλή ταχύτητα διότι οι δυναμικές αντιστάσεις που μπαίνουν μέσα κάνουν το όχημα σαν αερόστατο. Και δεν θα πρέπει να φορτώνεται το όχημα με βάρη, σύμφωνα με τον Ιαβέρη.
Οδήγηση με σταθερή ταχύτητα και ήπιο τρόπο
Οι πολίτες θα πρέπει να οδηγούν πολύ σιγά για να είναι ασφαλείς και υγιείς και να μπορούν να επιστρέψουν στο σπίτι .Με αυτό το τον τρόπο επιτυγχάνουν μια πολύ μικρή κατανάλωση στην βενζίνη. Οδήγηση με ήπιο τρόπο σημαίνει ότι ο οδηγός δεν θα πρέπει να αυξάνει τη ταχύτητα για το φανάρι.
Αποφυγή απότομων φρεναρισμάτων
Αυτό αφορά κυρίως τα αυτοκίνητα που είναι υβριδικά. Γιατί σε αυτήν τη περίπτωση καταναλώνεται ρεύμα που φτιάχνεται από άλλο καύσιμο. Η ανάκτηση γίνεται με λίγο φρένο όχι πάρα πολύ απότομο, σύμφωνα με τον κ. Ιαβέρη.
Ομαλή επιβράδυνση ενόψει stop /φωτεινού σηματοδότη
Οι πολίτες θα πρέπει να οδηγούν σιγά -σιγά για να φτάσουν στον προορισμό τους και δεν θα πρέπει να έχουν περιττά βάρη στο όχημα τους.
Λιγότερη χρήση γκαζιού στις κατηφόρες
Στις κατηφόρες θα πρέπει οι οδηγοί να κάνουν λιγότερη χρήση γκαζιού.
Επιλογή καλής ποιότητας καυσίμου
Οι οδηγοί ΙΧ θα πρέπει να ενημερωθούν από ποιο πρατήριο θα μπορούν να προμηθευτούν καλό καύσιμο διότι ορισμένα πρατήρια πωλούν νοθευμένα καύσιμα
Αφαίρεση περιττού φορτίου από το αυτοκίνητο
Είναι απαραίτητο το όχημα να μην έχει περιττά βάρη διότι σε αντίθετη περίπτωση αυτό θα καταναλώνει περισσότερη βενζίνη.
Σβήσιμο του κινητήρα σε στάση μεγάλης διαρκείας
Το σβήσιμο του κινητήρα δεν ισχύει για τα αυτοκίνητα που δεν διαθέτουν σύστημα .Υπάρχει το start and go , το σύστημα αυτό το έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Βενζίνη: Το συμπέρασμα για την λιγότερη κατανάλωση
Συνοψίζοντας είπε ότι οι οδηγοί των ΙΧ μπορούν να μειώσουν κατά 30% την κατανάλωση στη βενζίνη εάν εφαρμόσουν τα εξής ως εξής :
- Το όχημα να είναι τοποθετημένο σε σκιά.
- Να υπάρχουν μπαγκαζιέρες πάνω από το όχημα.
- Η ταχύτητα του οχήματος στην εθνική οδό είναι μεταξύ 110 και 130.
- Φρέσκα λάστιχα τα οποία θα πρέπει να έχουν καλή κίνηση και να είναι φουσκωμένα.
- Δεν θα πρέπει να υπάρχουν περιττά βάρη στο όχημα.
- Δεν πρέπει οδηγοί των ΙΧ να ανοίγουν πολύ τα παράθυρα.
- Να είναι ελαφρύ το πόδι στο γκάζι .
Δείτε επίσης: Γεωργιάδης: «Η παρέμβαση Μητσοτάκη για το ρεύμα είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη – Τι δήλωσε για νέο Fuel Pass