Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης για τη διανομή του ακινήτου του Ελληνικού, η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή

Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης για τη διανομή του ακινήτου του Ελληνικού, η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή

Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης για τη διανομή του ακινήτου του Ελληνικού τάχθηκε η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, με τίτλο «Κύρωση Σύμβασης Διανομής Ακινήτου – Σύστασης Δικαιώματος Επιφανείας Ακινήτου Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά και ρύθμιση συναφών θεμάτων» έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία, ενώ επί της αρχής του νομοσχεδίου είχαν ταχθεί υπέρ ΝΔ και Κίνημα Αλλαγής, την επιφύλαξή τους να τοποθετηθούν στη συνεδρίαση της ολομέλειας εξέφρασαν ΣΥΡΙΖΑ και Ελληνική Λύση, ενώ κατά της κύρωσης είχαν ταχθεί ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.

Στο πλαίσιο της β’ ανάγνωσης του νομοσχεδίου από την κοινοβουλευτική επιτροπή, ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας επανήλθε στον προβληματισμό για το που πάει το μεγαλύτερο κομμάτι της παράκτιας έκτασης, λέγοντας ότι «στο παράκτιο μέτωπο, το ελληνικό δημόσιο παίρνει 530.742,30 τμ, ο επενδυτής 227.360,45 τμ».

Για το ζήτημα του δικαιώματος επιφανείας είπε ότι με το νομοσχέδιο γίνεται χρήση ήδη υφιστάμενων διατάξεων του ν. 3986 του 2011. «Σε καμία περίπτωση, δεν επιβιώνει εμπράγματο δικαίωμα, που μπορεί να επιβαρύνει το δικαίωμα επιφανείας μετά τη πάροδο των 99 ετών, δηλαδή, μετά τη λήξη του δικαιώματος επιφανείας» είπε ο κ. Σταϊκούρας και συνέχισε: «’Ακουσα εισηγητές, να συγχέουν τη λήξη του δικαιώματος επιφανείας με την απόσβεσή του, δηλαδή, τη συνένωσή του με το δικαίωμα της κυριότητας, η οποία μπορεί να επισυμβεί και πριν την πάροδο των 99 ετών. Η απόσβεση του δικαιώματος επιφάνειας, δεν συνεπάγεται κατάργηση των εμπράγματων δικαιωμάτων που βαρύνουν την επιφάνεια, αλλά και πάλι μέχρι τα 99 έτη, μετά αυτά καταργούνται. Όταν γίνεται λόγος ότι η διαίρεση του δικαιώματος επιφανείας επιφέρει και την κατάτμηση του εδάφους, εννοείται ότι πάντα θα γίνεται νόμιμα με βάση τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Η ρύθμιση αυτή δεν έρχεται σε αντίθεση με την ΣΑΜ, διότι η κατάτμηση του εδάφους δεν συνεπάγεται απώλεια της κυριότητας του κυρίου της γης, εν προκειμένω, του δημοσίου. Επιπλέον, η επιφάνεια πρέπει πρώτα να συσταθεί για να μεταβιβαστεί μετά από το ΤΑΙΠΕΔ στην “ Ελληνικόν ΑΕ”. Με τη σύμβαση διανομής και σύστασης επιφανείας, πληρούνται η σύσταση του δικαιώματος επιφανείας, για να μπορέσει να υλοποιηθεί η εισφορά των εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στο “ Ελληνικόν ΑΕ”. ‘Αρα, απαιτείται η σύσταση του δικαιώματος επιφάνειας υπέρ του ΤΑΙΠΕΔ, ως προϋπόθεση της εισφοράς».

Αναφορικά με την επιφάνεια και τους κοινόχρηστους χώρους, ο κ. Σταϊκούρας ξεκαθάρισε ότι (α’) δεν συστήνεται δικαίωμα επιφάνειας επί κοινόχρηστων χώρων, (β’) δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή οι υλοποιημένοι κοινόχρηστοι χώροι στο ακίνητο, (γ’) οι χώροι που προορίζονται στο μέλλον να γίνουν κοινόχρηστοι, με τη διανομή περνούν στη πλήρη κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου και (δ’), οι κοινόχρηστοι χώροι δεν πρόκειται να επιβαρυνθούν με βάρη ή υποθήκες, αφού δεν συστήνεται δικαίωμα επιφανείας επί των κοινοχρήστων.

Ως προς το θέμα που τέθηκε κατά την ακρόαση φορέων περί του αδόμητου μετώπου του ενός χιλιομέτρου με πρόσβαση στη παραλία και το θέμα της πρόσβασης του πάρκου μέσω του πεζόδρομου, με εισόδους και εξόδους στη παραλία, απάντησε ότι «στο πλαίσιο της διανομής, όσον αφορά στο παράκτιο μέτωπο, στις ζώνες ανάπτυξης [..] το ΤΑΙΠΕΔ, εκτός από τη κτιριακή ενότητα, παίρνει και τμήμα αδόμητου χώρου, με αποτέλεσμα να κερδίζει το Δημόσιο, μετά τη διαπραγμάτευση, δομήσιμο χώρο στη ζώνη ανάπτυξης ΠΜΑ1. Το τμήμα του αδόμητου χώρου που περνάει στο ΤΑΙΠΕΔ, παραμένει αδόμητος χώρος, με τις ίδιες χρήσεις που θα είχε και αν έμενε στη κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου». Όσον αφορά στο κεντρικό πεζόδρομο, «στο ειδικό διάγραμμα διανομής απεικονίζονται [..] οι θεσμοθετημένοι δρόμοι-πεζόδρομοι των περιοχών πολεοδόμησης. Το τμήμα του πεζοδρόμου, που διακόπτει το κεντρικό θεσμοθετημένο πεζόδρομο, ανήκει στις ζώνες ανάπτυξης και στο Μητροπολιτικό Πάρκο, αλλά η χρήση του παραμένει πεζόδρομος, σύμφωνα με τις ΚΥΑ. Στο ειδικό διάγραμμα διανομής, απεικονίζονται οι θεσμοθετημένοι πεζόδρομοι, βάσει πολεοδομικής μελέτης και δεν απεικονίζονται οι δρόμοι που βρίσκονται στις ζώνες ανάπτυξης και αναφέρονται στην ΚΥΑ ως ενδεικτικοί δρόμοι».

Αναφερόμενη στην επιφύλαξη που τηρεί το κόμμα της, η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα τόνισε: «Είπαμε ότι γενικώς είμαστε υπέρ των επενδύσεων, αλλά δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι η πατρίδα μας θα μπει στην κατηγορία εκείνων των χωρών που επενδύσεις γίνονται χωρίς εργαλεία, χωρίς να παρακολουθούν τις ευρωπαϊκές τάσεις, τη νομοθεσία την περιβαλλοντική, την πολεοδομική, ότι θα γίνεται με κλείσιμο ματιού σε οικόπεδα, χωρίς κανένα προσδιορισμό, ότι δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι θα υπογράφονται, γιατί είχαμε και την εμπειρία της «Ελληνικός Χρυσός», συμβάσεις καθ’ υπόδειξη εταιρειών. Να ξέρουμε», συνέχισε, «ότι η προνομιακή μεταχείριση κάποιων επενδυτών αποθαρρύνει γενικώς τους υπόλοιπους επενδυτές». Διαβεβαίωσε επίσης ότι θα παρακολουθεί στενά την εξέλιξη του έργου για το οποίο έχει «παλέψει και προσωπικά» και θέλει να το δει να ολοκληρώνεται, «αλλά με τους όρους της τροποποιητικής σύμβασης».

Ο αγορητής του Κινήματος Αλλαγής Α. Λοβέρδος, άρχισε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι «η έξοδος της χώρας στις αγορές, με τόσο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, είναι το πιο θετικό νέο για την οικονομία των τελευταίων ετών» και ότι η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι «οι επενδυτές δείχνουν εμπιστοσύνη στην Ελλάδα». Για την πρόβλεψη του νομοσχεδίου για τις περιφράξεις (άρθρο 5) είπε ότι κρατά επιφύλαξη, ενώ ζήτησε απάντηση για το εάν θα μπορεί ο δήμος της περιοχής να αξιοποιεί την παραλία.

Ο αγορητής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης, είπε ότι συναίνεση που εκφράζεται στη σύμβαση για το Ελληνικό, είναι το αποτέλεσμα της ενιαίας στρατηγικής για την καπιταλιστική ανάπτυξη «και σε αυτήν δεν επιτρέπονται αποκλίσεις, δεν επιτρέπονται πολιτικές σκοπιμότητες. Γι’ αυτό ο ένας πιέζει τον άλλον να προχωρήσει πιο γρήγορα». Τόνισε επίσης, ότι η συγκεκριμένη σύμβαση είναι η «ανάσα» του μισού πληθυσμού της χώρας: «Αυτή θα στερήσετε από τους κατοίκους της Αττικής και αποτελεί έγκλημα για την ίδια τη ζωή των μελλοντικών γενιών η παραχώρηση μιας αναγκαίας έκτασης που θα επιδεινώσει την ποιότητα ζωής».

Ο αγορητής της Ελληνικής Λύσης Β. Βιλιάρδος, στάθηκε στη «χθεσινή αναφορά του υπουργού Ανάπτυξης στην Ολομέλεια, σύμφωνα με την οποία, σε όποια ξένη χώρα βρεθεί, τον συναντούν επενδυτές που τον ρωτούν δύο μόνο πράγματα: 1ον τι θα γίνει με την Eldorado Gold και 2ον, πότε θα ξεκινήσει το Ελληνικό. Η ειλικρινής δήλωση του υπουργού, τεκμηριώνει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πως εκβιάζεται η κυβέρνηση από τα δύο αυτά επενδυτικά σχήματα, έχοντας πεισθεί, πως δεν θα μπορέσει να προσελκύσει κανέναν άλλο ξένο επενδυτή, εάν δεν ολοκληρωθούν. Επομένως, είναι πρόθυμη να δώσει γη και ύδωρ για να τα καταφέρει, υπογράφοντας όποια σύμβαση της παρουσιάζουν. Σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα γνωστό τέχνασμα των διεθνών κερδοσκόπων, όφειλε να το γνωρίζει, για να πάρουν σε εξευτελιστικές τιμές και με αποικιοκρατικές συμβάσεις ό,τι θέλουν, από κυβερνήσεις που είναι με την πλάτη στο τοίχο, όπως η ελληνική» είπε ο κ. Βιλιάρδος.

Ο αγορητής του ΜέΡΑ25, Κρ. Αρσένης, είπε ότι το Ελληνικό είναι η μεγάλη ευκαιρία της Αθήνας, να δημιουργηθεί ένα δημόσιο μητροπολιτικό πάρκο, απέναντι στην οικολογική κρίση για την ποιότητα ζωής. Σημείωσε ότι εκεί θα μπορούσαν να υπάρξουν και εμπορικές χρήσεις -κυρίως εστίασης- όσες χρειάζονται για να είναι βιώσιμο οικονομικά αυτό το σχέδιο. «Δεν θα μπορούσα να δω όμως καμία εμπορική δραστηριότητα που να ανταγωνίζεται τα εμπορικά κέντρα των παράκτιων περιοχών» είπε ο κ. Αρσένης. Τόνισε επίσης, ότι εάν η σημερινή Αθήνα έχει την πλάτη της στη θάλασσα, με το σχέδιο της κυβέρνησης «θα έχει την πλάτη της σε ένα τοίχο που από πίσω θα κρύβεται η θάλασσα» και «θα πρέπει να πληρώσεις για να τον περάσεις για να φτάσεις στη θάλασσα».

©Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Loading

Play