Επανάσταση στον τρόπο που πραγματοποιούνται οι αγορές μέσω e-shop φέρνει η εμφάνιση του live shopping στην Ελλάδα, που αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές καινοτομίες των τελευταίων ετών. Σε μια εποχή που οι καταναλωτές επιζητούν αμεσότητα, διαδραστικότητα και προσωποποίηση στις αγορές τους, το live shopping προσφέρει την ιδανική λύση.
Τι είναι όμως το live shopping; Όπως αναφέρει η product manager της Generation Y, Εύη Τοπάλη, το live shopping συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου με τη διαδραστικότητα της ζωντανής αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές. Στη διάρκεια μιας ζωντανής σύνδεσης, οι επιχειρήσεις παρουσιάζουν τα προϊόντα τους, εξηγούν τις δυνατότητές τους και απαντούν σε ερωτήσεις του κοινού σε πραγματικό χρόνο. Οι καταναλωτές μπορούν να πραγματοποιήσουν αγορές άμεσα, χωρίς να χρειάζεται να εγκαταλείψουν την πλατφόρμα.
Η μορφή των ζωντανών αγορών κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, με την Κίνα να οδηγεί την τάση, καταγράφοντας δισεκατομμύρια πωλήσεων μέσω live streaming. Η τάση αυτή κατακτά σταδιακά και τις δυτικές αγορές, προσφέροντας νέες ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές. Ειδικότερα, το live shopping έχει γνωρίσει ραγδαία ανάπτυξη, και το 2023 η αγορά του live-streaming εμπορίου στην Κίνα έφτασε σχεδόν τα 5 τρισεκατομμύρια γιουάν, σημειώνοντας δωδεκαπλάσια αύξηση σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Η CEO της Generation, Εύη Μπουκώρου Γεωργούδα, δηλώνει ότι το eCommerce δεν είναι πλέον απλά μία συναλλαγή, αλλά μια εμπειρία. Το Live Video Shopping φέρνει την αλληλεπίδραση στο προσκήνιο, μετατρέποντας το online shopping από μια μοναχική διαδικασία σε μια κοινωνική και αποδοτική εμπειρία. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: τα conversion rates του Live Video Shopping φτάνουν έως και 10 φορές υψηλότερα από τα παραδοσιακά e-shops.
Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις είναι σημαντικά, καθώς το live shopping προσφέρει διαδραστικότητα σε πραγματικό χρόνο, αυξημένες μετατροπές και την ικανότητα δημιουργίας αυθεντικότητας. Μέσα από ζωντανές συνδέσεις, οι επιχειρήσεις χτίζουν μια πιο στενή σχέση με το κοινό τους, ενισχύοντας την αίσθηση εμπιστοσύνης και πιστότητας.
Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενσωματώσουν το live shopping στη στρατηγική τους θα πρέπει να επιλέξουν την κατάλληλη πλατφόρμα, όπως το Buywith, να συνεργαστούν με influencers και να μετρήσουν την απόδοσή τους. Οι καταναλωτές επωφελούνται από άμεσες ενημερώσεις και ειδικές προσφορές σε πραγματικό χρόνο, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη τους στην αγορά.
Το live shopping δημιουργεί μια πιο διαδραστική και ψυχαγωγική εμπειρία αγορών, καθώς οι καταναλωτές συμμετέχουν σε μια κοινότητα με κοινά ενδιαφέροντα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ