Ελλάδα 2021: Ποια πλαστικά μίας χρήσης καταργούνται

Τέλος εποχής αναμένεται να τεθεί σε μία σειρά από πλαστικά προϊόντα, οποία αναμένεται να καταργηθούν από τις αρχές Ιουλίου 2021, σύμφωνα με το σχέδιο για την απόσυρση των πλαστικών μίας χρήσης που προωθεί και η Ελλάδα.

Μάλιστα εγκαινιάζοντας την καμπάνια «Ελλάδα χωρίς Πλαστικά μίας χρήσης» (σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη) ο υπουργός Περιβαλλοντικής Ανάπτυξης, κ. Κωστής Χατζηδάκης, προανήγγειλε ότι τα πλαστικά αυτά θα αποσυρθούν από το Δημόσιο έξι μήνες νωρίτερα, από τον Ιανουάριο του 2021.

propoli

Για περίπου 70 χρόνια η ανθρωπότητα χρησιμοποιεί πλαστικά μίας χρήσης. Μολονότι στο παρελθόν θεωρήθηκε ως μία ακίνδυνη ευκολία, εντούτοις πλέον η μαζική παραγωγή και χρήση τους αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα για το περιβάλλον.

Όπως διαπιστώθηκε, χρειάζεται περίπου μία χιλιετία για να αποσυντεθούν, αποτελούν την κύρια αιτία ρύπανσης των ακτών και των θαλασσών και ευθύνονται για τον θάνατο χιλιάδων θαλάσσιων ειδών. Μέσω της διατροφικής αλυσίδας, μικροπλαστικά καταλήγουν στο πιάτο μας με άγνωστες επιπτώσεις για την υγεία.

Με στόχο την υιοθέτηση κουλτούρας ανακύκλωσης, θα δοθούν μικρά οικονομικά κίνητρα στους καταναλωτές που σε βάθος χρόνου θα μπορούσαν να «μεταφραστούν» σε σημαντική οικονομία. Για παράδειγμα, τα πλαστικά μπουκάλια, νερού, αναψυκτικών κλπ. θα επιβαρύνονται με λίγα λεπτά το καθένα, αλλά όποιος επιστρέφει τις συσκευασίες στα σημεία αγοράς, θα παίρνει πίσω την διαφορά.

Αναλυτικά οι εννέα κατηγορίες πλαστικών που καταργούνται: 

1. Δοχεία τροφίμων από φελιζόλ

2. Ποτήρια από φελιζόλ και τα καπάκια/καλύμματά τους.

3. Κυπελλάκια από φελιζόλ και τα καπάκια/ καλύμματά τους

4. Μπατονέτες

5. Μαχαιροπίρουνα (πιρούνια, μαχαίρια, κουτάλια,)

6. Πιάτα

7. Καλαμάκια

8. Αναδευτήρες ποτών

9. Στηρίγματα μπαλονιών  

Η εκτελεστική διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου εξήγησε, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο πως το πρόγραμμα ξεκινά έναν χρόνο πριν την εφαρμογή του σχετικού νόμου, για να προετοιμάσει τους επαγγελματίες και τους καταναλωτές για τις αλλαγές που θα έρθουν. «Στόχος είναι να ενημερώσουμε τους επαγγελματίες για να προσαρμοστούν εγκαίρως στα νέα δεδομένα, αλλά και να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες για να γίνουν, με τη θέλησή τους, μέρος της λύσης ενός παγκόσμιου προβλήματος».

Δείτε ακόμη: Επιστρέφουν οι βίσωνες στις καναδικές πεδιάδες μετά από 150 χρόνια

Loading