Σιμόπουλος: «Ακέραια η ευθύνη Σπίρτζη για τη μη επέκταση του διυλιστηρίου της ΕΥΑΘ»

«Ακέραια» του Χρήστου Σπίρτζη είναι, σύμφωνα με τον Στράτο Σιμόπουλο, η μη επέκταση του διυλιστηρίου της ΕΥΑΘ στη Θεσσαλονίκη, καθώς του καταλογίζει πάνω από τρία χρόνια «πλήρους απραξίας» στο ζήτημα της δημοπράτησης του έργου.

Ο πρώην γενικός γραμματέας δημοσίων έργων εξηγεί με ανάρτησή του στο FB ότι «η τεράστια ταλαιπωρία των κατοίκων της Θεσσαλονίκης την προηγούμενη εβδομάδα δεν είναι απόρροια του γεγονότος ότι το έργο “Κατασκευή επέκτασης εγκατάστασης επεξεργασίας νερού Θεσσαλονίκης-Φάση Α2″,  που δημοπρατήθηκε το καλοκαίρι του 2012, τελικά δεν κατακυρώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών”.

“Υπήρχε επώνυμη καταγγελία για τα τεχνικά κριτήρια”

Όπως τονίζει ο κ. Σιμόπουλος: “Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έντεχνα αποσιωπά ότι υπήρχε τότε επώνυμη καταγγελία για τα τεχνικά κριτήρια, τα οποία περιέχονταν στα τεύχη του διαγωνισμού και η προσπάθεια να επαναδημοπρατηθεί το έργο προσέκρουσε στην προσφυγή του μειοδότη στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Η κωλυσιεργία της σημερινής κυβέρνησης από τον Ιανουάριο του 2015 και έκτοτε, προκειμένου να θέσει εκ νέου το έργο σε τροχιά υλοποίησης, είναι παροιμιώδης και ουσιαστικά μόλις το Μάρτιο του 2017 εδέησε να ασχοληθεί με το έργο ανακαλώντας μάλιστα τη διακήρυξη  και ακυρώνοντας τη διαδικασία του διαγωνισμού.  Τέλος, στις 9 Μαρτίου 2018 υπέβαλε η ΕΥΑΘ φάκελο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για χρηματοδότηση του έργου από το Π.Ε.Π.».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της σχετικής ανάρτησής του:

«Περίμενα να λήξει η απίστευτη ταλαιπωρία των Θεσσαλονικέων με τη βλάβη στην ΕΥΑΘ για να αποκαταστήσω με γεγονότα την πραγματικότητα που η κυβέρνηση, ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ  και η διοίκηση της ΕΥΑΘ διαστρεβλώνουν σκόπιμα με σκοπό να αποσείσουν τις τεράστιες τους ευθύνες. Όσον αφορά στην τραγική διαχείριση προφανώς δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι φταίνε οι προηγούμενοι. Ψελλίζουν όμως δικαιολογίες για το έργο “Κατασκευή επέκτασης εγκατάστασης επεξεργασίας νερού Θεσσαλονίκης-Φάση Α2”,  που δημοπρατήθηκε το καλοκαίρι του 2012 και δεν κατακυρώθηκε από το Υπουργείο Υποδομών στο οποίο ήμουν Γενικός Γραμματέας Δημοσίων  Έργων. Αποσιωπούν όμως ότι υπήρχε επώνυμη καταγγελία τότε για τα τεχνικά κριτήρια τα οποία υπήρχαν στα τεύχη του διαγωνισμού και ότι η προσπάθεια μας  να επαναδημοπρατήσουμε το έργο προσέκρουσε στην προσφυγή του μειοδότη στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η σημερινή κυβέρνηση ανέλαβε τον Ιανουάριο του 2015 και μπορούσε να είχε εξασφαλίσει τη χαμένη χρηματοδότηση και να επαναδημοπρατήσει το έργο, χρησιμοποιώντας το Τμήμα Ύδρευσης-Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης του Υπουργείου Υποδομών που εκτελεί αντίστοιχα έργα εθνικής προτεραιότητας. Μόλις όμως το Μάρτιο του 2017 η ΕΥΑΘ υπέβαλε έγγραφο στο Υπουργείο ότι απαιτούνται σημαντικές τροποποιήσεις της εγκεκριμένης μελέτης και στις 29 Μαρτίου 2017 το Υπουργείο ανακάλεσε τη διαδικασία του διαγωνισμού. Από τότε πέρασε ένας χρόνος και μόλις στις 9 Μαρτίου 2018 υπέβαλε η ΕΥΑΘ φάκελο στην Περιφέρεια για χρηματοδότηση από τα Π.Ε.Π. Πως μπορεί ο κ. Σπίρτζης να ισχυρίζεται ότι δεν έχει καμία σχέση με το έργο, το οποίο σημειώνω θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση του προβλήματος χωρίς να αποτελεί και λύση του».