Καράογλου: Χαοτική η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Καράογλου: Χαοτική η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

«Σε μια πρωτοφανή διαδικασία συνεχούς υποβάθμισης βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη εξαιτίας της πολιτικής που ακολουθεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ», επισημαίνει σε ερώτηση που κατέθεσε ο Θεόδωρος Καράογλου στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

Σε αυτήν, ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης εστιάζει στο γεγονός πως πέρα από τις τρέχουσες εξελίξεις στον ΟΑΣΘ, υπό κατάρρευση βρίσκεται και ο επιβλέπων Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Πιο συγκεκριμένα η εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού κρίνεται από μια κλωστή, καθώς από τα 11 άτομα προσωπικό που απασχολούσε, δεν έχουν ανανεωθεί οι συμβάσεις εργασίας των 8, με αποτέλεσμα να απομένουν μόλις τρία άτομα προσωπικό.

Επιπλέον, από τον ΟΣΕΘ έχει αφαιρεθεί ο ρόλος της εποπτείας του ΟΑΣΘ, όπως επίσης και η δυνατότητα να σχεδιάσει τη στρατηγική κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών, όπως αντίστοιχα συμβαίνει στην Αθήνα όπου ο ΟΑΣΑ ανέλαβε το λεγόμενο «έξυπνο» εισιτήριο. Αντίθετα, στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών ανακοίνωσε, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια διαβούλευση με τον ΟΣΕΘ, επένδυση ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ για την τηλεματική και το «έξυπνο» κόμιστρο.

Στο ίδιο πλαίσιο υποβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών της πόλης εντάσσεται και η μείωση των λειτουργούντων λεωφορείων. Από τα 480 έχουν μειωθεί σε 320, ενώ δεν ανανεώνεται  ούτε ο στόλος τους, μέσω αύξησης την επιτρεπόμενης ηλικίας χρήσης των λεωφορείων από 20 σε 23 χρόνια, κάτι που απαγορεύεται στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.

Και όλα αυτά, συνεχίζει στην ερώτησή του ο κ. Καράογλου, «ενώ παράλληλα έχει ανακοινωθεί η ενεργοποίηση του νέου δημόσιου φορέα της εταιρείας Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ) έως το τέλος του 2019, χωρίς όμως ξεκάθαρο πλαίσιο αρμοδιοτήτων και οργανόγραμμα».

Τα πέντε ερωτήματα που θέτει ο κ. Καράογλου στον αρμόδιο υπουργό είναι τα εξής:

1) Για ποιους λόγους δεν έχουν ανανεωθεί οι συμβάσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕΘ και πώς προβλέπεται να λειτουργήσει ο οργανισμός με μόλις 3 άτομα προσωπικό;

2) Επιβεβαιώνει το αρμόδιο Υπουργείο τη μονομερή απόφαση από πλευράς του ΟΑΣΘ, χωρίς τη θεσμική συμβολή του ΟΣΕΘ, για τον καθορισμό του κομίστρου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης;

3) Τι προβλέπει η επένδυση 40 εκατομμυρίων ευρώ για τηλεματική και «έξυπνο» κόμιστρο που ανακοίνωσε ο ΟΑΣΘ, χωρίς τη συνδρομή του αρμόδιου εποπτεύοντος φορέα που είναι ο ΟΣΕΘ;

4) Σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός της ΑΣΥΘ, ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα, το οργανόγραμμα, οι αρμοδιότητες του νέου φορέα και ποιο κενό έρχεται να καλύψει σε σχέση με τις αρμοδιότητες του υπό λειτουργία ΟΣΕΘ;

5) Ποιο ακριβώς είναι το σχέδιο που έχει εκπονήσει για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και το μέλλον του ΟΑΣΘ, που λειτουργεί με συνεχώς μειωμένα αριθμητικά και παλαιωμένα λεωφορεία;

Loading

Play